azt hiszem nem vagyok egyedül a medvehagyma iránti vonzalmammal. mondjuk az összes hagymafélét szeretem, miért pont ez lenne kivétel? tél után, amikor még erőteljesebben kívánom a zöld ízt, éppen jól jön ez a harsogó színű levél a fokhagymára emlékeztető ízével.

medvehagyma





nem véletlenül, hiszen vad fokhagymának (és sási-hagymának) is hívják. a liliomfélék családjába tartozó, 25-30 cm magas növény március végén, április elején jelenik meg erdőkben, ligetekben, "minden hegyvidékén, kiváltképpen bükkösökben, hegyi patakok közelében, erdőktől rabolt kertekben, rendesen olyan nagy mennyiségben, hogy az egész tájék fokhagymaszagot kap tőle."*
néhány írás szerint könnyen összetéveszthető a gyöngyvirág és az őszi kikerics levelével, ám, ha ujjaink között szétmorzsoljuk, kardinális fokhagymaszaga egyértelművé teszi medvehagymaságát.

"fokozza az étvágyat és az emésztőrendszer működését. vérnyomáscsökkentő és vérzsír csökkentő hatása ismert, c-vitamin tartalmának köszönhetően pedig javítja a szervezet ellenálló-képességét. a népi orvoslás a medvehagymát termesztett társához hasonlóan felső légúti megbetegedések megelőzésére és a kialakult hurut súlyosságának csökkentésére, továbbá bélfertőtlenítő, emésztést javító tulajdonsága miatt egyes emésztési panaszok kezelésére alkalmazza. tudományos megfigyelések szerint vérnyomáscsökkentő hatású, lassítja a koleszterin lerakódások kialakulását az érfalban, javítja a végtagok keringését."**

nagyon szeretem sajtkrémbe keverve ropogós bagetten, vagy paprikába töltve, levesnek, lepénynek, pestónak, bubble&sqeak-nek, és természetesen továbbra is kattog az agyam, hogy mit alkossak ezeken túl. első ötletem egy ropogós, melyet a tócsni mintájára készítettem.

medvehagyma-ropogós





hozzávalók:

1 nagy csokor medvehagyma
2 tojás
4 ek liszt

frissen őrölt bors

olaj a sütéshez

a medvehagymát megmostam, konyharuhán megszárítottam, majd vékony csíkokra vágtam. egy nagy tálban hozzáadtam a tojásokat, sóztam, borsoztam, majd hozzákevertem a lisztet. kanállal a serpenyőbe, forró olajba adagoltam, majd villával lenyomkodtam. mindkét oldalukat aranybarnára sütöttem, majd papírtörlőn pihentetve leitattam róluk a felesleges olajat.

én most szendvicsként ettem: fokhagymás kalácsba tettem salátalevelek és paradicsom társaságában, 1-2 kanál tejfölt tettem a tetejére. legközelebb próbaképpen ricottát is keverek a medvehagymás alaphoz.

* forrás: terebess.hu
** forrás: hazipatika.com


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr343554096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Márton Anikó 2011.04.01. 22:54:00

Szia, az EgyszerűenNő blog részéről szeretnénk egy blogdíjat tovább adni Neked, illetve blogodnak, kérlek néz be hozzánk érte:
http://egyszeruenno.blogspot.com/2011/04/kedvenceink-blogger-vandordij.html
Üdvözlettel:
Márton Anikó
süti beállítások módosítása