a delicious magazine hasábjain szörfözve találtam meg a bubble&squeak receptjét. ez is - úgy, mint annyi más kipróbálásra váró recept - az agyam egyik hátsó szegletében várta a megfelelő pillanatot. ami ma jött el. merthogy a káli-medencéből medvehagymával és turbolyával gazdagabban jöttem haza, és az előbbi felhasználására jó ötletnek tűnt a címadó étel. a medvehagyma egyik felét beleaprítottam a tegnapi gnocchihoz készült paradicsomszószba, másik felét pedig beledolgoztam a mai ebédbe.
és hogy mit kezdtem a turbolyával? hamarosan az is kiderül..

a bubble&squeak-ről nem nagyon hallottam eddig, de kutakodásaim alapján kiderült számomra, hogy angliában kedvelt köret, valamint kiváló felhasználási módja a maradék zöldségeknek. fő alkotórészei a krumpli és a káposzta, ám sokszor készítik répa, vagy kelbimbó felhasználásával. tradicionálisan sült húshoz tálalják, vagy a húst magát bele is teszik, de egyre népszerűbb a vegetáriánus változata is.

medvehagymás bubble&squeak




hozzávalók:
(8 nagyobb darabhoz)

700 g krumpli (4 db)
150-200 g kelbimbó (nekem most fagyasztott)
1/2 cs medvehagyma - egyébként ízlés szerint

1 kk frissen tört fehér bors
lehelletnyi frissen reszelt szerecsendió
2+2 dkg vaj
finomliszt

olaj a sütéshez

a krumplit meghámoztam, kockákra vágtam, és sós vízben puhára főztem. közben a kelbimbót vajon megpároltam, majd egy villa és egy kés segítségével félbevágtam és felszeleteltem őket.
a kész krumpliról leöntöttem a levet, villával összetörtem, hozzákevertem a vajat, a kelbimbót, és a csíkokra vágott medvehagymát. amíg a krumpli meleg, lehet utánsózni, később már nem veszi fel. fehérborssal és szerecsendióval fűszereztem. nagy tenyérnyi placsnikat csináltam, megforgattam őket lisztben, majd forró olajban mindkét odalukon aranybarnára sütöttem.




A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr553553967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása