vegasztromania 2010. április 03.

húsvét

hihetetlenül hangzik, de ez az első húsvét, amit nem a szüleimmel, testvéreimmel, és nem a káli-medencében töltök. ez azt is jelenti, hogy idén csinálom először egyedül a húsvéti vacsorát.

festettem tojásokat abszolúte természetes módon, sütöttem kisméretű fokhagymás kalácsokat, medvehagymás juhtúróval töltöttem hatalmas kápia paprikákat, és vettem a húsevő szekciónak kétféle sonkát a nagycsarnokban.

fokhagymás kalács




hozzávalók:
(4 kisméretű kalácshoz)

eszter receptje nyomán

50 dkg liszt
1 tojás + 1 tojás sárgája
3 ek cukor
1 kk só
3-4 gerezd fokhagyma
2 dl langyos víz
1 csomag 7 grammos instant élesztő
frissen őrölt színes bors

a hozzávalókból (a tojássárgája kivételével) tésztát gyúrtam. 20 percig dagasztottam, majd meleg helyen (most a sütőben a legalacsonyabb fokozaton), konyharuhával letakarva 40 percig kelesztettem. lisztezett deszkán átgyúrtam, és 12 egyforma részre osztottam. gilisztákat sodortam belőlük, és hármas fonással 4 kis kalácsot formáztam belőlük. kb 15 percig hagytam őket pihenni és formálódni, majd tetejüket megkentem a sárgájával, megszórtam frissen őrölt színes borssal és előmelegített sütőben, 200 °C-on (6-os fokozat) 20-25 percig sütöttem, míg szépen meg nem barnult a tetejük.

medvehagymás juhtúróval töltött kápia paprikák




hozzávalók:

2 hatalmas kápia parika (ezen zöld foltok is vannak, gyönyörű)
30 dkg juhtúró
2 ek tejföl
1/3 csomag medvehagyma csíkokra vágva
frissen őrölt színes bors

a juhtúrót a többi hozzávalóval összekevertem, és a csumájától megfosztott paprikákba tömködtem (kiskanál és kínai evőpálca segítségével). tálalásig a hűtőben tartom, akkor pedig éles késsel vékonyan felszeletelem.

rusztikus, színes tojások




a sárgát kurkumával, a vöröset céklával, a kékes-lilát pedig lilakáposztával színeztem meg. terveztem még spenóttal festett zöld tojást is, de arra most nem maradt kapacitásom. a konyha leginkább egy boszorkány műhelyéhez hasonlított, ahogy a különböző lábosokban különböző színű folyadékok forrtak.
egy kicsit foltosak lettek, ezt utólag magyarázhatom a rusztikusság fogalmával. jövőre azért majd egyenletesebb színre törekszem..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr563554040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

starfokker 2010.04.03. 15:53:00

a képek mind-mind csodálatosak. mint mindig :) ha lenne egyszer szakácskönyvem, biztosan téged kérnélek fel a fotózásra!

olzka 2010.04.03. 15:53:00

a foltos kápiák mellett nagyon szépek a foltos tojásaid ( is )

Anonymous 2010.04.03. 15:53:00

Gyönyörűségesek a tojások:)

mandy tarragon 2010.04.03. 15:53:00

Boldog Húsvétot :)
Szerintem szépek lettek a tojások :)
süti beállítások módosítása