ez az étel a "miértérdemesájurvédikusmasszázsrajárniazonkívülhogyellazít" blokk következő általam kipróbált receptje. nagyon egyszerű, roppant dekoratív, és nem utolsó sorban nagyon finom is! ha el akarjuk kápráztatni vendégeinket, készítsük el a szemük láttára, lazán, mintegy a beszélgetést kiegészítő ujjgyakorlatként. garantált lesz a siker, és talán ösztönzően is hat rájuk.

zöldséges sárgaborsólepény




hozzávalók:
(kb 4 lepényhez)

1 tojás
4 púpos ek sárgaborsóliszt
2 dl tej
só, frissen őrölt bors
jó nagy marék apróra vágott zöldség - törekedjünk a sokszínűségre!
pl: sárgarépa, zukkini, kaliforniai paprikák különböző színekben, hegyes erős paprika, lilahagyma

házi joghurt
madras curry

olaj a sütéshez (napraforgó-, olíva-, esetleg szezámolaj - ízlés szerint bármelyik)

egy tálban kézi habverővel néhány mozdulattal felvertem a tanyasi tojást, majd hozzáadtam a sárgaborsólisztet és eldolgoztam. apránként hozzáöntöttem a tejet, és szakavatott csuklómozdulatokkal csomómentesre kevertem.
(ízlés szerint lehet változtatni a tej és a sárgaborsóliszt arányán, a palacsintatésztánál sűrűbb masszát érdemes kikeverni.)
megsóztam, megborsoztam, és hozzákevertem a zöldségeket.
a kisméretű serpenyőmben kevés olajat hevítettem, és kb 3/4 - 1 merőkanál tésztát öntöttem rá, majd kis lángon mindkét oldalát aranybarnára sütöttem.
madras curryvel elkevert joghurttal, és zöldfűszerekkel díszítettem.

nagyon laktató!

húsevőknek rakhatunk hozzá apróra vágott kolbászt, szerintem az remekül illik hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr783553997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sajtkukac 2009.07.20. 15:34:00

Szia Nana!

Elkészítettem a lepényt csicseriborsólisztből, nagyon finom lett. Valamikor postolom is, mostanság minden gyors és könnyű recept jól jön, az új kezdeményezésünkhöz. Köszönöm szépen!

Orsi

Bendegúz 2009.07.20. 15:34:00

mandulatejet használtam, és mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... :D

juc 2009.07.20. 15:34:00

Szóval, ha már tegnap kipróbáltam a házi malmot, gondoltam el is sütöm az így készült sárgaborsólisztet, és jelentem, tök jók lett. Nekem 1,5 dl tej is bőven elég volt.

vegasztromania 2009.07.20. 15:34:00

FlatCat, nem is rossz ötlet!

raindrop, nem hiszem :)

Raindrop 2009.07.20. 15:34:00

Újabb remek recept... :)
Én ráreszelnék még egy kis sajtot, és bepalacsintáznám, vagy ez szentségtörés lenne? :D

Flat Cat 2009.07.20. 15:34:00

Erős késztetést kezdtem érezni az étel elkészítésére! :) Sárgaborsó lisztem ugyan nincs, azt hiszem, nálam is a kávédarálós módszer lesz a nyerő. De sárgaborsóm sincs, úgyhogy azt hiszem, vörös lencsével! :))))

juc 2009.07.20. 15:34:00

Igen, közben én is rájöttem, hogy érdemes a tettek mezejére lépni, és jelentem, sikerült csinos kis lisztállagot elérni! :) Szóval most már semmi nem tarthat vissza attól, hogy kipróbáljam!

vegasztromania 2009.07.20. 15:34:00

próba - szerencse! :)
(én tuti kipróbálnám, de nem tudok garantált eredményt, mivel még nem csináltam :)

juc 2009.07.20. 15:34:00

Van egy kis elektromos darálóm, amivel mákot, mandulát stb. szoktam porítani, gondoltam azzal megpróbálom, aztán átszitálom, ha esetleg maradnak benne nagyobb darabkák.

vegasztromania 2009.07.20. 15:34:00

moha művésznő, örülök és érdemes :)

juc, azt nem próbáltam még, de egy barátnőm kis házi malommal otthon gyártott különféle liszteket, és az nagyon finom volt (mindkét értelemben :)
mivel darálnád?

juc 2009.07.20. 15:34:00

Sárgaborsólisztet elő lehet házilag is állítani feles sárgaborsó jó alapos darálásával, szitálásával? Csak azért kérdezem, mert van egy zacskócsücsöknyi s.b-m, arra már kevés, hogy valami önálló fogás készüljön belőle, de ehhez pont elég lenne (meg egyébként is írtad, hogy nehezebben kapható).

Moha és Sáfrány 2009.07.20. 15:34:00

hu de jo, tuti, hogy ki fogom probalni!
süti beállítások módosítása