Történt az úgy, hogy ma megéheztem, de nem volt kedvem kimenni vásárolni a szakadó esőben. A fagyasztott borsót már megvettem pár napja, mert egy ideje nagyon megkívántam a borsófőzeléket. Na persze nem a menzáról elhíresült lisztes, agyoncukrozott verziót, amiben csak néhány borsószem kiabált segítségért (bár bevallom töredelmesen, hogy azzal legalább tudtam mit kezdeni evésügyileg - akkoriban, nem most), hanem egy minden szempontból ütős, finom, szép, kívánatos, egészséges változatot. Jelentem, sikerült.

Szóval a kanapén álmodoztam, tervezgettem, hogy milyen jó lesz hozzá majd egy zabfasírt, amikor konstatáltam, hogy a zabpehely elfogyott... És akkor kihívtam magam egy főzőversenyre, aminek az volt a tárgya, hogy minél finomabb vega fasírtot prezentáljak az otthon található, jelenleg szegényes kínálatból. "Challenge accepted!" - kiáltottam (magamban) Barney-módra, és kihúztam a zöldséges ládát. Utolsó napjaikat élő gombákat találtam, 2 árválkodó sárgarépát, és néhány szál újhagymát. Nem kellett sokat gondolkodnom, és fejemben összeállt a kép.

Nagyon hálás vagyok az esőnek most ezért, mivel ezeket az alapanyagokat mindenképpen fel kellett volna használnom, különben mehettek volna a kukába. Erre pedig mostanában igyekszem nagyon figyelni, mert nem etetem a szemetesem.

Most pedig jöjjön a mai improvaszion, ami receptté nőtte ki magát. Az elkészítés fázisait pedig megtaláljátok a vegasztrománia instagram oldalán, felül, a Highlights-ban.

 

Borsófőzelék és gombafasírt

 

img_2867.JPG

 

Hozzávalók:
(4 főre)

a borsófőzelékhez:

4 kisebb, vagy 2 közepes krumpli meghámozva, kockákra vágva
3-4 szál újhagyma karikákra vágva
1 ek olívaolaj
1 kg zöldborsó (ez most fagyasztott volt, de a legistenibb zsenge borsóból)
500 ml zabtej

3 ág menta levelei felaprítva

a fasírthoz (20 db):

250 g gomba robotgépben felaprítva
2 sárgarépa meghámozva, robotgépben felaprítva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva (nekem nem volt, ezért medvehagymás sóval helyettesítettem)
snidling apróra vágva
50 g zabpehelyliszt
5 szelet rozs extrudált lapkenyér robotgépben felaprítva
1 kk füstölt paprika (opcionális)

bors

A krumplit megfőztem.

A sütőt előmelegítettem 180°C-ra. 

Közben az olajon pár percig pirítottam az újhagymát. Rádobtam a borsót és átforgattam. Felöntöttem a zabtejjel, sóztam, és készre főztem. A közben megfőtt krumplit leszűrtem, és a borsó 1/3 részével, és egy kevés zabtejjel (amiben főtt), összeturmixoltam. Visszaöntöttem a borsóhoz, hozzákevertem a mentát és melegen tartottam.

Míg a borsó főtt, egy tálban összekevertem a fasírt hozzávalóit, jobban mondva összegyúrtam, mert ennek egy gyúrható masszának kell lennie. Kis golyókat formáztam, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. 25-30 perc alatt megsütöttem őket.

Tálaltam, és hamm!

UI: A fogadást nyilván én nyertem, és a képen láthatjátok a fődíjat.


A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr2414868560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meheszsandor 2019.08.08. 16:46:36

A 4 fős adagot bevágtam egyedül, annyira finom lett :) Olcsó nagyon és gyorsan elkészül, www.ujsagomat.hu/lidl/ alapanyagjait előre lecsekkoltam, hogy mennyibe fog majd kerülni
süti beállítások módosítása