Gyerekkoromban konkrétan utáltam a töltött káposztát, de ugye innen szép nyerni. A vicces az, hogy már vegaként kezdtem újra vágyni rá. Viszont olyan tölteléket sikerült kikísérleteznem, ami tökéletes ízélményt nyújt - a mindenevőknek is. 

Vega töltött káposzta

img_1133.JPG

 

Hozzávalók:

A töltelékhez:

16 savanyú káposzta levél
2 ek növényi olaj
1 1/2 hagyma apróra vágva
3 + 1 fokhagyma apróra vágva
250 g gomba apróra vágva
75 g főtt gesztenye apróra vágva
75 g dió ledarálva
1 ek vega zsír (opcionális)
1/2 rúd vega füstölt kolbász apróra vágva (vagy 1 tk füstölt paprika)
2 csésze főtt rizs
50 g sajt lereszelve (növényi, vagy edami)
3 tojás

frissen őrölt bors
1 kk oregánó
1 kk cayenne bors
1 ek piros paprika

A káposztás alaphoz:

2 ek növényi olaj
1 1/2 hagyma apróra vágva
3 fokhagyma apróra vágva
1 1/2 ek piros paprika
2-3 babérlevél
1 kg savanyú káposzta

Elkészítés:

Egy serpenyőben felhevítettem az olajat, majd hozzáadtam a hagymát és a 3 gerezd fokhagymát. Kb. 5 percig sütöttem, főztem, figyelve, hogy meg ne égjen. Ezután hozzáadtam a gombát és 8-10 percig sütöttem. Sóztam, borsoztam, és oregánóval ízesítettem. Lehúztam a tűzről, és hozzákevertem a gesztenyét, a diót, a vega zsírt, a rizst, a sajtot, a 3 tojást, a paprikát és a cayenne borsot és a maradék 1 gerezd fokhagymát. 16 halmot/golyót csináltam belőle.

img_1144.JPG


A káposztás alaphoz felhevítettem az olajat egy vastag aljú lábosban, majd hozzáadtam a hagymát és a fokhagymát. 5 percig pirítottam, majd rászórtam a pirospaprikát, pirítottam pár percig, majd felöntöttem 1 1/2 dl vízzel, és lefedve hagytam főni.

Közben a káposztalevelek vastag torzsáját levágtam, és egyenként magam elé terítettem. Mindegyikre rátettem 1 adag tölteléket, feltekertem, és bedugdostam a két végét. 

img_1127.JPG


A hagymás-paprikás alapra rátettem a savanyú káposzta háromnegyedét, a babérleveleket, majd szorosan rárétegeztem két sorban a töltött káposztákat, és arra tettem a maradék káposztát. Ráöntöttem 2 1/2 dl vizet, lefedtem, és alacsony lángon, magára hagyva 1 1/2 óráig hagytam főni.

Tejföllel/növényi joghurttal és rozskenyérrel tálaltam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr9114524952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása