ez a hetem a cékla és az édesburgonya bűvöletében telik. egy csomó ötletem támadt felhasználásukat illetően, amit szándékozom szép sorban elkészíteni, és közkinccsé tenni. első megvalósított álmom a céklafasírt. az ihletet az adta, hogy bekúszott agyamba a reszelt cékla látványa, és darált húsra emlékeztetett (nem először asszociálok a cékláról a marhahúsra..). ez nem perverzió, nem a hús utáni elfojtott vágyaimat élem ki a céklán. inkább a kreatív vágyaimnak engedek teret.

nem bírok betelni a cékla színével! újra meg újra rácsodálkozom, hogy hogyan létezhet ilyen csodálatos szín egy zöldség belsejében. az íze viszont megosztja az emberiséget. aki még nem kóstolta nyersen, vagy sütőben sütve, az szabaduljon meg prekoncepcóitól! aki csak szeletelt, ecetes céklát evett eddig, legalább egyszer adjon esélyt a cékla igazi ízének! de ne a céklafasírttal kezdje, markáns, tömény céklasága elriaszthatja a bátor próbálkozót. ez az étel a haladóké! :)
 

édesburgonyás céklafasírt





hozzávalók:
(15 céklafasírthoz)

250 g cékla (1 közepes fej)
250 g édesburgonya (kb egy nagy édesburgonya fele)
2 gerezd fokhagyma
1 zsemle nagyságú házi kenyér vízbe áztatva
1 tojás
liszt (teljes kiőrlésű rozsliszt)
kukoricadara
só, bors
egy lehelletnyi toszkán fűszerkeverék
zsemlemorzsa

olaj a sütéshez




meghámoztam és a legkisebb lyukon lereszeltem a céklát, az édesburgonyát és a fokhagymát. szép, popeye-alkarunk lesz tőle :).
sokan kesztyűt húznak, mikor céklával dolgoznak. én nem tettem, így sokkal jobban érzem, hogy mit csinálok, és meleg, szappanos vízzel simán lejön.
hozzáadtam a kicsavart kenyeret, a tojást, megfűszereztem, és kukoricadarával, ill. rozsliszttel beállítottam a számomra megfelelő állagot. ez ízlés kérdése, ha lágyra szeretnénk, elég néhány kanál, ha kicsit masszívabbra, akkor többet rakjunk bele. összegyúrtam, majd kis pacsnikat formáztam belőle, meghempergettem zsemlemorzsában. bő, forró olajban kisütöttem a fasírtokat, és papírtörlőn lecsepegtettem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr903553946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilla 2009.01.23. 12:37:00

most próbáltam ki, nagyon finom volt. bár kicsit csaltam, és batáta helyett sima krumplit használtam, és mivel vegán verzió volt, a tojást is pótoltam mással. egyébként én a céklát (meg a krumplit is) kicsit kinyomkodtam, így talán nem kell annyi "kötőanyag" bele :) még biztos, hogy sokszor meg fogom csinálni, remek recept.

vegasztromania 2009.01.23. 12:37:00

magában.. meg tejföllel.. :)

rebeka rokifeller 2009.01.23. 12:37:00

hú de jóóó! mi abszolút cékla hívők vagyunk, a nagy kedvenc a tökegyszerű répával, fokhagymával együtt olivaolajban, sütőben sütött verzió, főleg ezt szoktuk variálni. de persze saláta is. a legőrültebb asszem a céklaszuflé volt. de ez a céklafasírt nagyon izgalmas új iránynak tűnik!
mivel ettétek amúgy?

napmátka 2009.01.23. 12:37:00

El sem tudom képzelni az ízét, úgyhogy ki kell próbálnom!
Köszi a receptet.

vegasztromania 2009.01.23. 12:37:00

köszönöm, az most megvan :)
nektek pedig jó étvágyat hozzá!

PALETTAAGO 2009.01.23. 12:37:00

Koszonet ezert a cekla keszitmenyert...keszitettem mar salatat nersen belole,nemcsak a megfozott valtozatban...de ez azt hiszem ,hogy mennyei lesz...jonnek a fiatalok het elejere haza es azt hiszem,hogy ez lesz egyik foszereplo az menuben!
KIvanok tovabbi jo egeszseget az "alkotoi" munkahoz!
süti beállítások módosítása