vegasztromania 2009. április 26.

grillszezon

hát igen, nincs mit tenni, nem téli ember vagyok.. annyira élvezem, h nem kell felöltözni, és sokat lehet kint a szabadban lenni; kirándulni, ücsörögni a lépcsőn, piknikezni, vagy a kocsi csomagtartójából előrántott grillszerkezeten grillezni az ország bármely pontján..
éppen egy hete zircen jártunk kertrendezés céljából. gyu és szas a kertben tevékenykedett, én a konyhában (meg persze ott is találtam lépcsőt, ahol olvastam egy jót :) )

régebben irigyeltem a húsevőket, mert ők hihetetlenül finom és ízletes pácokkal előkészített húsokat, vagy húsgombócokat sütögethetnek a parázs felett. aztán rájöttem, hogy hasonló pácokat használhatok zöldségekhez, tofuhoz is, az az egyedülálló fűszeres-füstös íz az én kajáimon is érződni fog.





tapasztalataim szerint a gomba az, amit hihetetlenül jól átjár a pác, és nagyon finom lesz grillezés után.
1 dl olajban elkeverek egy kiskanál mustárt, valamint mozsárban jól összetört fűszereket: sót, borsot, köményt, egy kis pirospaprikát, fűszereket - ami eszünkbe jut (a provanszi fűszerkeverék szerintem zseniális erre a célra). de például nagy kattanatom, a borókabogyó is pikánssá teszi a pácolandó ételt. és aki bírja az erőset, megspékelheti (nem szó szerint, bár az sem lehet rossz :) ) jól összevágott chilivel is.





másik nagy kedvencem az alufóliában sült zöldség.
kb 4-5 cm hosszúságúra, és 1/2-3/4 cm szélességűre vágtam a sárgarépát, zukkinit és póréhagymát, megsóztam, megborsoztam, és alufóliába duplán becsomagoltam. közvetlenül a parázsra rakva érdemes megsütni. a répához nagyon-nagyon jól illik a bazsalikomos pesto.





egyéb grill-ötletek:

egy másik zirci grill
vega saslik
grillezett sárgabarack és kecskesajt
pácolt tofu rozmaringnyárson
grill az autó csomagtartójában
grill a belvárosban
grill novemberben

az első kép kivételével szas képeit használtam fel, alakítottam kedvemre. köszönet érte!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr643553970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vegavarázs 2009.04.26. 09:28:00

Nagyon klassz ötlet! Ki fogom próbálni házisajttal, azaz panírral!
Köszi

duende 2009.04.26. 09:28:00

Köszi a tippeket! Talán most már én is tűzközelbe kerülök valamikor. :)

vegasztromania 2009.04.26. 09:28:00

milyen veszélyekre gondolsz?

CES 2009.04.26. 09:28:00

Szia!
Szuper ötletek! Nálunk is hamarosan eljön az első sütögetés ideje, és pont jól jöttek ezek az ötletek, így én is tudok majd mit enni. (bár a parázs feletti sütés hordoz veszélyeket magában.)
süti beállítások módosítása