mára sikerült megtalálnom az ideális pizzatésztát, és megéreznem azt, hogy melyik az a másodperc, amikor ki kell vennem a forró sütőből (sajnos nem kemencéből!). és ez a vasárnap is hozzájárult a tökéletes megalkotásához, nyárimádóként energiával töltött fel a napsütés, az illatok, a földből félig kibújt tulipánok, és az, hogy egy szál napszemüvegben, napraforgóként a sárga istenség felé fordítva arcomat sétálhattam a boltba a hozzávalókért.

rozmaringos, kecskesajtos pizza





hozzávalók:

a pizzatésztához:

50 dkg liszt (1/3 rétesliszt, 2/3 finomliszt)
1 csomag szárított élesztő
kb 3 dl meleg víz

1 csipet cukor

kevés olívaolaj

a feltéthez:

1 konzerv hámozott paradicsom
olívaolaj
só, bors
friss rozmaring
kecskesajt



egy nagy tálban összekevertem a lisztet, a szárított élesztőt, a sót, és a cukrot. a közepére mélyedést csináltam, és oda kezdtem el adagolni a vizet, miközben másik kezemmel folyamatosan kevertem a lisztes keverékhez. összegyúrtam a tésztát, és még egy pár percig dagasztottam.bekentem olívaolajjal, és konyharuhával letakarva addig kelesztettem, míg duplájára nem nőtt. utána átgyúrtam, négyfelé osztottam, és még kelesztettem kb 20 percet.

a hámozott paradicsomot összeturmixoltam, és a fűszerekkel , valamint egy löttyintés olívaolajjal ízesítettem.

a tésztagolyókat a lehető legvékonyabbra alakítottam úgy, hogy elkezdtem tenyerem, és ujjaim közé szorítva lapogatni, folyamatosan balra haladva. a tészta súlyától nyúlik szét olyan jól. sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam, megkentem a szósszal, és kecskesajt darabokat szórtam szét a tetején.

előmelegített sütőben kb 13-14 perc alatt sül meg, kellően ropogósra.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr303553858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása