a street food show-ra, a diósült mellé cékla chutneyt kínáltam. többen kérdeztétek a receptet, s bár kissé késve, most jutott időm rá, hogy érdemben közzé tegyem. most nem körítem filozofikus gondolatokkal, mert a szombat maradék részét a kreativitás, a hiper-izgalmas svéd krimim, a csend és a jóga kapja. na meg még egy-két más dolog is, de nem kell mindent tudnotok! :)

cékla chutney

beetroot chutney.jpg

hozzávalók
(4 x 250 ml-es üveghez)

alaprecept

4 cékla
1 alma meghámozva, 4 felé vágva, kicsumázva
1 ek reszelt gyömbér
6-8 ek balzsamecet (minél jobb balzsamecetünk van, annál kevesebb kell. én most egy hígabb verziót használtam)
2 tk nádcukor/méz

bors

a céklákat külön-külön alufóliába tekertem, és sütőben, 180°-on kb 1 1/4 - 1 1/2 óra alatt megsütöttem. az almát 1 óra múlva tettem be sülni. miután kihűltek, meghámoztam, és robotgépben, a többi hozzávaló hozzáadásával felaprítottam. ilyenkor meg kell kóstolni, és utóízesíteni, ha szükséges.

ez egy teljesen egyszerű, de annál finomabb változat. attól függően, hogy mihez tálaljuk, készíthetjük fűszeresebbre is, adhatunk hozzá például párolt hagymát, fokhagymát, fahéjat, kardamomot, szegfűszeget, chilit, csillagánizst.

streetfoddshowx4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr75027232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lmariann 2013.01.27. 12:16:36

Szia!

Azt szeretném megkérdezni, hogy ez a chutney elkészítés után mennyi ideig áll el? Illetve, hogy kell-e elkészítés után hűtőben tárolni?

Köszi!
süti beállítások módosítása