csalánfőzeléket csináltam már, igaz, akkor a legegyszerűbb változatot. a napokban nagyon megkívántam, s szerencsére p barátnőmék budai kertjéből kaptam egy nagy adaggal. bár most nem én gyűjtöttem, a szedéshez nekem a kertészkesztyű nem vált be, viszont az orvosi gumikesztyű igen. a tisztításhoz is azt használtam, csípések nélkül úsztam meg az egészet (tudom, hogy jó a reumára, de ad1 nincs reumám ad2 nem igazán volt kedvem hozzá, bőven el voltam foglalva a művészi szárlecsipkedésekkel). egyébként kifejlesztettem egy új technikát: a vastag szárat megfogtam, ollóval a leveleket (szár nélkül) levágtam egyenesen a szűrőbe, amiben aztán jó alaposan megmostam.

a csalánt egyébként ugyanúgy használhatjuk, mint a spenótot. egy kicsit macerásabb beszerezni és előkészíteni, de ilyenkor tavasszal a zsenge csalánt szerintem nem érdemes kihagyni. a spenóttal ellentétben kicsit tovább kell párolni/főzni, és tapasztalataim szerint nem elég blansírozni, mert rágós és érdes marad. nagyon kedvező hatásai vannak, ilyenkor tavasszal segít a méregtelenítésben. de ne fogyasszunk belőle túl sokat, mert gyomorpanaszokat okozhat, és allergiás reakciókat válthat ki.

csalánfőzelék

csalánfőzelék.jpg


hozzávalók (4 személyre)

300 g csalán megtisztítva, jó alaposan megmosva, megszárítva

vaj

3 kifli

450 ml tej

2-3 gerezd fokhagyma apróra vágva

bors

csalán.jpg

a csalánt vajon megpároltam.

a kifliket és a fokhagymát egy tálba tettem, leöntöttem forró tejjel és 15 percig állni hagytam. utána összeturmixoltam, majd egy serpenyőben felmelegítettem, hozzáadtam a csalánt, sóztam, borsoztam. 5 és fél perces tojással tálaltam.

attól függően, hogy mennyire szeretnénk, hogy domináljon benne a csalán, adhatunk még hozzá tejet.

a bűvös szakács receptjét vettem alapul.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr864458568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása