nyáron szerintem mindenki egy kicsit "vegább", mint általában, a szervezet több gyümölcsöt, zöldséget kíván, a húsfogyasztás mérséklődik és a könnyebb ételek, saláták kerülnek előtérbe. az pedig már nem újdonság, hogy saláta nem csak fejes salátából, paradicsomból és uborkából készülhet, hanem szinte bármiből, mondjuk zsenge zöldbabból is. ajánlatom egy 15 perces, könnyű, nyári fogás, mely köretként is zseniális, de önmagában is megállja a helyét.

francia zöldbab saláta


nagyobb fotóért katt a képre


hozzávalók:
(4 személyre előételnek, 2 személyre salátának)

250 g francia zöldbab
20 g vaj
50 g aszalt paradicsom
1-2 gerezd fokhagyma
1 citrom/lime
frissen őrölt fehér bors (én most zöld borsot is tettem rá)
2-3 reszelésnyi szerecsendió
1 ág kakukkfű
kevés frissen reszelt gyömbér

a zöldbabot megmostam, jól lecsöpögtettem, papírtörlővel leitattam róla a felesleges nedvességet, és levágtam a 2 végét. egy serpenyőben felhevítettem a vajat és apróra vágott fokhagyma hozzáadásával megpároltam a zöldbabokat (én most 10 percig pároltam, sütöttem vegyesen, így értem el az általam nagyon kedvelt roppanós állagot). ezután egy tálba tettem, sóval, borssal, szerecsendióval, gyömbérrel, kakukkfűvel ízesítettem, megszórtam a kis darabokra vágott aszalt paradicsommal, reszeltem rá egy kevés citrom- és lime-héjat, és facsartam rá a levükből is.


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr673554107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zizi 2011.06.15. 13:00:00

Szombaton vett Iván zöldbabot a piacon. Csak úgy magától... mintha érezte volna, hogy ezt meg akarom főzni! :)

Zizi 2011.06.15. 13:00:00

Szuper! Nagyon vágyom az ilyen könnyű ételekre!
süti beállítások módosítása