avagy egy vegetáriánus mindig nyitva tartja a szemét

mert mindenhol tanulhat valamit. gyu anyukája nagy ínyenc, már nem egy receptet lestem el tőle. ezt a villámgyors és zseniális ötletet is tőle tanultam. eddig általában nyersen ettem a cikóriát (imádom ezt a keserű ropogósságot!), de rá kellett döbbennem, hogy sütve/párolva új arcát mutatja, és tetszik!

lehet köretként is tálalni, de nekem ma ez az ebédem vegyes zöldsalátával és friss bagettel megfejelve.

balzsamecetben sült cikória




hozzávalók
(nekem most)

4 cikória félbe vágva
2 (-3) gerezd fokhagyma apróra vágva
dió
2 ek méz (vagy cukor a vegánoknak)
2 ek balzsamecet
olívaolaj (vagy vaj)

frissen őrölt bors

olívaolajon kb 20 másodpercig sütöttem a fokhagymák felét, majd hozzáöntöttem a mézet és a balzsamecetet. amikor homogenizálódott, vágott felükkel lefelé ráraktam a cikóriákat, megsóztam, megborsoztam és alacsony lángon, lefedve 5 percig pároltam őket. megfordítottam, sóztam, borsoztam, majd újabb 5 perc következett. a legvégén újra a vágott felükkel lefelé fordítottam őket, hozzáadtam a maradék fokhagymát és nagy lángon sütöttem, míg a balzsamecetes méz össze nem sűrűsödött. egy másik serpenyőben megpirítottam a nagy darabokra vágott diót és ráöntöttem a cikóriára.





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr763554092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása