már régóta szerettem volna sajttal töltött jalapeñot csinálni, de mindig macerásnak tartottam. most viszont találtam egy olyan verziót, ami nagyon megtetszett. a delicious magazine eredetileg a közelgő foci vb-re ajánlja sör mellé (végül is tényleg vagány megjelenni néhány chillivel egy kerthelyiség kivetítői előtt); nekem viszont az előkészítésnél annyira irritálta a torkom a paprikákból kiszálló erős illat, hogy határozottan ajánlom előtte egy-két tequila elfogyasztását is..

kakukkfüves-almával és kecskesajttal töltött jalapeño




jalapeño chillit először a nagycsarnok földszintjén, a jobb oldalon lévő soron kerestem – szinte sikertelenül. az utolsó árus ugyan előszedett a pult alól egy sárga változatot (habañero), ami tapasztalatai szerint erősségét tekintve sokkal durvább a zöldnél. őszintén én nem mertem megkóstolni, pedig legközelebb be kell számolnom, hogy vajon én is úgy jártam-e, mint az a vevő, aki lezserül beleharapott, majd két kört futott lángokkal a szájában..
végül az ázsia boltban kaptam.

hozzávalók:

8 jalapeño chilli
1 fél zsemle ledarálva
1 kis vagy ½ nagyobb alma meghámozva, magtalanítva, felkockázva
1 közepes lilahagyma apróra vágva
friss kakukkfűlevelek
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
½ citrom leve
120 g lágy kecskesajt
75 g reszelt kemény sajt (pl. parmezán)
olívaolaj

a sütőt előmelegítettem 180°C-ra (4-es fokozat).
a paprikákat hosszában félbevágtam, kiszedtem a magjukat, forrásban lévő sós vízben 2-3 percig főztem, majd jéghideg vízbe tettem őket (blansírozás). lecsepegtettem, majd félretettem.
egy serpenyőben olívaolajon 2-3 percig sütöttem az almát, majd hozzáadtam a lilahagymát és a kakukkfüvet és alacsonyabb lángra téve kb. 7 percig pároltam. ezután hozzáadtam a fokhagymát és kapott még 2 percet. kicsit hagytam kihűlni, majd hozzákevertem a citrom levét és a kecskesajtot (érdemes villát használni).
beletöltöttem a paprikákba, majd egy sütőpapírral bélelt sütőtálba tettem őket, megszórtam a zsemlemorzsával és a reszelt parmezánnal, meglocsoltam egy kis olívaolajjal, majd a sütőben 20-25 percig sütöttem őket.

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr503554051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2010.06.08. 17:06:00

"saját levében", igen, egyik sem árt.. én vagányan minden nélkül vágtam bele és félórás köhögés, orrfújás lett belőle.

manna, nekem is pörög az agyam :)

guildenstern, megtisztelő, és nagyon jó posztozást!!!

guildenstern 2010.06.08. 17:06:00

erre nagggyon durván van a rákattanás hajnali nagyed 4kor, a poszton, sok sör után, kettesben, a pátria hotel erkélyén mobilinternetezve...

Mindennapi Manna 2010.06.08. 17:06:00

Elképesztő sikereket lehet elérni kerthelyiségben, focit néző pasiknál egy kis harapnivalóval:) Részemről kipróbálva, pont ma gondolkodtam, hogy az idén miket készítek majd.

"saját levében" 2010.06.08. 17:06:00

Tyű, ez izgalmasnak tűnik! De először keresek egy kesztyűt meg egy maszkot hozzá.
süti beállítások módosítása