élek alkotói szabadságommal, és „rendes” kép nélkül adom közzé az eperfelfújt receptjét. hiába készítettem elő mindent és loholtam ki fotózni, mire beállítottam a kompozíciót, a soufflé összeesett. akinek nem elég kreatív és erős a képzelőereje, az nézze meg az almafelfújt fotóját, és képzelje el sötét-rózsaszínben. igen, az eperfelfújt rózsaszín.

bár hála a magasságosnak, kisütött a nap, mikor ezen a recepten agyaltam, két dolog keringett a fejemben: szezonális hozzávalóból készüljön a desszert, mégis állja a sarat a mostanában nyakunkba zúduló hideg időben. sikerült is e két kritériumnak megfelelni, de én most már azt szeretném ha nyári idő lenne. júniusnak megfelelő. mert fagyit akarok csinálni. meg enni. ennyi.

eperfelfújt





hozzávalók:
(4 formához)

300 g eper
50 g liszt
45 g cukor + egy kevés a formákba (nálam most gyümölcscukor)
40 g vaj + egy kicsi a formák kikenéséhez
200 ml zsírosabb tej
2 tojás

a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra (gázsütőn 4-es fokozat).
az epreket megmostam, kicsumáztam, robotgépben pürésítettem, és félreraktam.
a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét felvertem, és félretettem.
a tejet egy lábosban elkezdtem melegíteni, miközben egy serpenyőben megolvasztottam a vajat, hozzáöntöttem a lisztet, és habverővel csomómentesre kevertem. a közben felforrósodott tejet hozzáöntöttem, és jó alaposan elkevertem. ezt egy nagy tálba öntöttem.
hozzáadtam az eperpürét, a cukrot, a tojássárgáját, összekevertem, majd 3 részletben hozzáöntöttem a felvert fehérjét, és óvatosan azt is belekevertem.
a formákat kikentem vajjal, arra cukrot öntöttem, megforgattam őket, hogy mindenhova jusson, és a felesleget kiöntöttem. ezekbe adagoltam a masszát, majd a sütőben 15 perc alatt megsütöttem őket. fontos, hogy ne nyitogassuk a sütőt, mert nem emelkednek fel, vagy összeesnek.

azonnal tálaljuk!
(bár halkan megjegyzem, én hidegen is szeretem..)


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr913554050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2010.06.04. 13:48:00

akkor hajrá-hajrá!
van ám még a tarsolyomban egy felhasználási mód, illetve nagyon tudom ajánlani a tavaly közzétett folyékony eper megvalósítását.

"saját levében" 2010.06.04. 13:48:00

Hát igen, a felfújt-fényképezés külön tudományterület! De a receptet köszi, úgyis itt ülök a 23 kg epremmel, amit nyakig vízben szedtünk egy szedd magad földön.
süti beállítások módosítása