vegasztromania 2009. szeptember 11.

zakuszka

elindult az évem. nem is akárhogy. egyik pillanatról a másikra ömlött be a tennivaló az életembe. tudtam, hogy ez lesz, nem ért váratlanul, sőt, készültem is rá. nagyon izgalmas hónapokat fogok átélni, de a gasztronómiára kevesebb időm marad. viszont mivel nem szeretnék, és nem is akarok lemondani róla, érdekes kihívás lesz megtalálni az új formáját főzési szokásaimnak.

ezt a zakuszkát még múlt héten csináltam. sokféle verzióját kipróbáltam már, de a legjobban ági barátnőm módszere tetszik; amióta csináltunk együtt nyáron, én is így készítem. most egy kicsit több pritaminpaprikát raktam bele, ezért annyira piros; az arányokat nyilván ízlésünkre formálhatjuk.

zakuszka




1 közepes padlizsán
1 nagy pritaminpaprika vagy 2 kápia
2 paradicsom
2 kis fej hagyma
néhány gerezd fokhagyma
olívaolaj

frissen őrölt bors
(esetleg hegyes erős paprika)

a padlizsánt kis kockákra vágtam, és bő olívaolajon kevergetve megpirítottam (szinte teljesen készre). aztán hozzáadtam a kockákra vágott hagymát, paprikát, és a fokhagymát, majd néhány perc múlva a paradicsomot. megsóztam és addig pirítottam, amíg a zöldségek meg nem puhultak. botmixerrel pürésítettem, és borsot őröltem rá.
pirított diós kenyérrel ettem, de friss házi kenyérrel is el tudom képzelni..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr543554009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marta 2009.09.11. 15:19:00

A Vinettát,(padlizsánt)mi kinnt egy fémplatton ,kinnti tüzön héjában megsütjük..és csak azután jön a többi hozzávalóhoz keverve,,persze megpucolva,felvagdalva apróra..én nem olivaolajon csinálom..csak sima olajon..és amikor kész ..lefagyasztom...
.

duende 2009.09.11. 15:19:00

Megcsináltam a zakuszkádat! Isteni! :)
Nálam ajvár néven fut.:)

irisz 2009.09.11. 15:19:00

jajdejó, én is megcsinálom, csak vártam a legszimpatikusabb receptre, köszi! :))

vegasztromania 2009.09.11. 15:19:00

a babos is érdekel, majd azt is kipróbálom! de ddig olyat még nem ettem, csak hallottam róla.

Annamari 2009.09.11. 15:19:00

szio, mi is tegnap tettünk el de mi babbal csináljuk, tegnap konkrétan
10 kg pritamin
2 liter fejtett bab
3kg hagyma stb-stb csináltuk,
anyum ma főzi a második adagot egyszerűen IMÁDOM :)))))

rebeka rokifeller 2009.09.11. 15:19:00

Na nálunk ez aztán abszolút családi hagyomány, apám a padlizsánosat (alias vinetéset) pártolja, anyukám pedig az apróbabosat. Általában a zakuszkafőzés az olyan, hogy a konyha úszik a pritaminban, tényleg, de hát egész télen ezt esszük. A padlizsános szofisztikáltabb talán, de nem minden gyomor bírja könnyen, a babostól vannak akik fingorásznak, viszont nagyon puha és meleg. :)

napmátka 2009.09.11. 15:19:00

Tényleg már nézni is öröm. Gyönyörű a színe, s az íze is remek lehet. Eltettem ezt a receptet is, még az őszön kipróbálom, köszi!

duende 2009.09.11. 15:19:00

Nagyon szeretem. Anyu tett el tavaly isteni finomat. Nekem is kéne, tegnap láttam a piacon, hogy gyönyörű padlizsánok vannak nagyon olcsón. Itt az ideje, valóban! :)

Mindennapi Manna 2009.09.11. 15:19:00

Óóó, én a zakuszkát már csak nézni is imádom. Szerintem gyönyörű:)
süti beállítások módosítása