azért nem kell megijedni, nem megyek át cukrászdába, de ezt még mindenképpen meg kellett sütnöm. olyan illatok áradtak a sütőből, hogy felvettem a "vendégfogadó" kategóriába.

chocolate chip cookies





hozzávalók:
(20 db, kb 6-6,5 cm átmérőjű sütihez)

100 g szobahőmérsékletű vaj
50 g kristálycukor
70 g nádcukor
1 tojás
160 g simaliszt
1/2 tk szódabikarbóna
1 csipet só
100 g jó minőségű csoki (nekem most milka chocolate dessert)
(1/2 tk vaníliakivinat)

egy tálban jól elkevertem a vajat és a cukrot. ezután hozzáadtam a tojást, és habverővel jó alaposan összedolgoztam (ilyenkor lehet hozzáadni a vaníliakivonatot is). egy másik tálban összekevertem a lisztet a szódabikarbónával és egy csipet sóval, majd ezt hozzáöntöttem a vajas keverékhez. hozzáadtam a kis darabokra vágott csoki nagy részét és jól összedolgoztam (villával, a végén pedig kézzel).
ezután egy éjszakára (ez lehet 1-2 nap is) alufóliával letakarva a hűtőben pihentettem (az ötletért köszönet pákosztos macskának).
a sütőt előmelegítettem 4-es fokozaton (180 °C).
két tepsit sütőpapírral béleltem. a masszából kézzel kb 2,5-3 cm átmérőjű golyókat formáztam, a sütőpapírra raktam, majd tenyérrel lelapítottam őket. belenyomkodtam a maradék csoki darabkáit, majd 8-10 percig sütöttem őket. akkor van kész, ha a teteje is egy kicsit már megpirult, de vigyázzunk, nehogy az alja odaégjen (emiatt érdemes feljebb rakni a sütőben).
miután kivettem őket, még kb 2 percig pihentek a tepsiben, utána pedig átraktam egy tányérra, hogy kihűlhessenek. légmentesen lezárható edényben kb 5 napig eláll.




a delicious magazine receptjét vettem alapul.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr743553981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.06.03. 13:11:00

benézek hozzá! egyébként azt figyeltem, h tegnap/ma kb hárman sütöttük meg ezt a sütit :)

miss Muffin 2009.06.03. 13:11:00

Épp Ancsikánál jártam, ő Chocalate chips muffint sütött! :) Guszta nagyon ez a keksz!

Sofia 2009.06.03. 13:11:00

Épp egy új keksz receptet kerestem:) Köszi:) A fotó gyönyörű:)
süti beállítások módosítása