avagy a cheesecake metamorfózisa

lehet, hogy van két kategória a gasztrománok körében.. lehet, hogy vannak olyanok, akik mindig csodálatosat alkotnak, és nem rontanak el semmit. de biztos, hogy vannak olyanok is, akik néha elrontják főztjüket, amit vagy kihajítanak, vagy új csodát kreálnak belőle. én mindenképpen a második kategóriába tartozom. és igen, volt olyan, hogy könnyzápor közepette söpörtem a kukába a félresikerült mittudoménmit, de egyre gyakrabban veszek erőt magamon, és alkotok valami mást az elrontott ételből.

igen, most is ez történt.. mentségemre legyen mondva, mostanában kezdtek el igazán foglalkoztatni a torták, sütemények, és még nincs túl nagy tapasztalatom a témában.
de továbbra is lelkes vagyok, és alkotom meg az általam kinézett recepteket.

ezt a joghurtos cheesecake receptet a szülinapomra kapott paul gayler : pure vegetarian c. könyvben találtam, és természetesen rögtön megtetszett. akadályozó tényezők persze voltak: egyrészt mint már említettem, nincs nagy tapasztalatom etéren, másrészt nem pontosan tudom, hogy mi az a double cream, és azt honnan szerezzek be.. ennek ellenére gondoltam, hogy megpróbálom, és helyettesítem habtejszínnel. emiatt, meg a joghurt híg állaga miatt viszont nem szilárdult meg a hűtőben. tőlem teljesen szokatlan módon nem volt érzelmi kitörésem, nem csüggedtem el, hanem átraktam a mélyhűtőbe. az első kóstolás 1 óra mélyhűtés után következett be, egy jó kis semifreddo állaggal. a következő pedig tegnap este, miután egy teljes hétvégét pihent a jeges dobozban (de csak azért annyit, mert nem voltunk itthon..). parfé-szerű édesség.

joghurtos cheesecake-parfé




hozzávalók:
(egy 22 cm-es tortaformához)

75 g vaj
180 g keksz (győri teljes kiőrlésű, mézes keksz)
50 g cukor
250 g jó minőségű krémsajt
250 ml sűrű joghurt
175 ml double cream - nekem habtejszín




a kekszet kedvenc gépemmel ledaráltam, majd összekevertem a közben megolvasztott vajjal. még melegen egy kapcsos tortaforma aljába nyomkodtam, és betettem a hűtőbe 2 órára.
egy nagy tálban addig kevertem a krémsajtot, a cukrot, és a joghurtot, míg sima nem lett. egy másik tálban felvertem a habtejszínt, majd óvatosan a másik keverékhez öntöttem, és kézi habverővel egyenletes állagúra kevertem. rásimítottam a keksz-alapra, és elvileg 1 óra hűtőben való pihentetés után fogyasztható lett volna.. mivel ez most nem jött össze, én még átraktam a mélyhűtőbe, és fagyiként fogyasztottuk.

eperrel nagyon finom!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr293553979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Latsia 2009.06.02. 15:19:00

Szia! A Doubble cream 48 %-os zsírtartalmú minimum!
Tehát nem helyrttesíthető semmivel... sajnos.
Erre én is rájöttem a minap, amikor nem sikerült a sütim, szinte folyt::-(((

Bori 2009.06.02. 15:19:00

Szia! Már nem túl aktuális, de. Véletlenül akadtam rá erre a posztra, ugyanis én is a double cream kérdéskörét kutatgatom, igaz, már sikerült normális cheesecake-et létrehoznom, na nem joghurtosat, hanem krémsajtosat. Egy angol oldalon olvastam, hogy ha creme fraiche-t veszel, ami zsírosabb, kb 30-35%, és gézen, vagy vékony textilen keresztül engeded (felfüggeszted, alatta egy tállal), amint a tálban kb 3/4 csészényi folyadék lesz, elérted a double cream zsírtartalmát, mely a creme fraiche-ből jött létre. Pontos részletekért itt olvasd el inkább angolul: http://www.ochef.com/843.htm

starfokker 2009.06.02. 15:19:00

még én sem próbáltam, de tudok szerezni, sokat. érdekel?:)

maszatkonyha 2009.06.02. 15:19:00

a zselatintól én is ódzkodtam, de a zseléfix vagy valami ilyesmi neve van, az tuti bejövős, semmit nem kell vele csinálni, csak beleönteni a tejszínbe/túróba/akármibe.
és tényleg megköti az anyagot :) :) :)

vegasztromania 2009.06.02. 15:19:00

sf, köszi! nem, még nem próbáltam, de renátánál olvastam róla, és érdekel!
te?

starfokker 2009.06.02. 15:19:00

fantasztikus. a fotó pedig fenomenális a leheletnyi kékkel.

a zselatintól való ódzkodásod megértem:))) próbáltad már az agar-agart?

vegasztromania 2009.06.02. 15:19:00

duende, hajrá! :)

ági, köszi, és kukkantok!

kriszta, egy idő után kifejlődik a mentsükamimégmenthető gasztroérzék.. :)

kisrumpf, köszi! megpróbálok szerezni.

kisrumpf 2009.06.02. 15:19:00

Szia, véletlenül idetévedtem gasztro-blogok hosszú során át. Double cream nem más, mint a jó zsíros (házi?) tejszín. Minél zsírosabb, annál jobb.

Kriszta 2009.06.02. 15:19:00

Ravasz. Nagyon ravasz :) Nekem eszembe nem jutott volna mélyhűteni :)

Ági, aki főz 2009.06.02. 15:19:00

Nagyon szép, mint mindig.

Légyszíves kukkants majd be ide: http://balatonigbt.blogspot.com/

duende 2009.06.02. 15:19:00

Istenem, de ismerős... :))))))))

Én is csak mostanában nem kapok már idegrohamot... Azelőtt, ha a sütés szót kimondta valaki, már attól ideges lettem... :))

Nagyon finom lehetett, nekem tetszik. Eperöntettel meg... vagy meggyöntettel... hm. Lehet hogy megcsinálom?!

Lehet.

Nem.

Biztos, hogy megcsinláom! :))

vegasztromania 2009.06.02. 15:19:00

gondoltam rá, de kicsit ódzkodom a zselatintól.. de köszönöm, megjegyzem!

maszatkonyha 2009.06.02. 15:19:00

esetleg, ha egy kis zselatinnal próbáltad volna, lehet, nem kell 2 napot ülnie a hűtőben, hanem valóban 1 óra múlva fogyasztható? :)
süti beállítások módosítása