több internetes oldalon is belefutottam már ebbe a nagyszerű ötletbe. teljesen felvillanyoznak a hasonló, kis csavarral különlegessé alakítható receptek. eredetileg úgy terveztem, hogy egy szusi-poston belül teszem közzé a "szokásos" és a gyümölcs szusi receptjét, de ma nem bírtam magammal.. gyalog jöttem hazafelé, és a hunyadi téren miután körbebóklásztam a piacon (nem vettem semmit, mert néhány órán belül úton leszek a káli-medence felé, és ott is vannak nagyszerű piacok - de erről majd később..), engedélyeztem magamnak egy culinaris-látogatást. persze szigorúan csak a kókusztej miatt.. aztán vettem egy szem fügét, egy szem epret, egy zöldalmát, és száguldottam haza elkészíteni.

gyümölcs szusi - fruit sushi




hozzávalók:
(8 db szusihoz, 1 bögre = 2,4 dl)

1/2 bögre rizottó rizs (kb 8 ek)
1 bögre kókusztej (a közepes fajtából, vagyis nem a vízszerű, és nem is a nagyon sűrű)
3 tk méz (cukor)

gyümölcsök ízlés szerint, pl
zöldalma
eper
füge

mentalevelek

a rizst hideg vízzel leöblítettem, és lecsepegtettem. a kókusztejet felforraltam egy lábosban, majd beleöntöttem a rizst, és kicsire vettem a lángot. sűrűn kevergetve kb 15 perc alatt beszívta a nedvességet. miután lekapcsoltam a gázt, letakarva hagytam néhány percig, majd kihűtöttem. vizes kézzel hengereket formáztam belőle, egy-egy szelet gyümölcsöt raktam mindegyik tetejére, és mentalevéllel díszítettem.




5 komment

Címkék: édes vegán

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr653553965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.04.10. 14:05:00

köszi :)
mindig, mikor jön a tavasz, kivirulok, érzem az energiát. és ezek szerint ez a blogomon is átsüt!

Renata 2009.04.10. 14:05:00

Nagyon szép! Olyan jól kivirult a blogod, öröm nézni a sok pezsgő fotót!!!

vegasztromania 2009.04.10. 14:05:00

bb, én arra gondoltam, h gitta ( http://gittarawfood.blogspot.com/ ) által készített gyümölcslappal lehetne megoldani.. a medvecukrot nagyon nem szeretem..

vegavarázs, köszi :)

Vegavarázs 2009.04.10. 14:05:00

Ez nagyon szép!

Beatbull 2009.04.10. 14:05:00

Nagyon cukik! ;) Épp tegnap vagy tegnapelőtt láttam a tvben egy műsort ilyen gyümölcsös édes szusival. Ott még az algalapkát is kipótolták, mégpedig ahhoz ilyen cerbonaszelethez hasonló gyümölcsszeleteket (fruit bar vagy minek nevezzem) lapítottak ki és abba tekerték bele a gyümölcsöt és tejberizst. Persze valami kinyújtott vajkaramella is megteszi szerintem - vagy a szín kedvéért medvecukor? Ki kell próbálni ;)
süti beállítások módosítása