lassan, de biztosan haladok a már ezer éve megismert, de még el nem készített receptek megvalósítása terén.. lassan elkészül mindegyik. persze még van a tarsolyomban pár, és egyébként is folyamatosan érnek új ingerek, ezért nem aggódom, hogy egyszer csak elfogynak. :)

ezzel az ötlettel először jamie oliver egy réges-régi műsorában találkoztam, ha jól emlékszem ő pizzatészta-maradékot töltött meg sonkával, sajttal, paradicsommal. már ott teljesen rákattantam a virágcserépben megsütött kenyér ötletére. aztán teltek az évek, jól el is felejtettem, majd néhány hónapja a delicious magazine-t olvasva rátaláltam egy, a régihez hasonló receptre. ezek után jött a virágcserép-vadászat. lehet, hogy én jártam rossz helyeken, de heteken át hiába próbálkoztam (a gazdaságos hipermarketbe meg nem jutottam el, pedig talán ott lett volna). aztán a napokban egy dekorboltban találkoztam mindenféle mérettel. tulajdonképpen még ez sem álmaim netovábbja (a teljesen hagyományos formát szerettem volna), de eléggé le volt fosztva a készlet, én pedig nem bírtam tovább várni.

e hosszadalmas, embert próbáló előzmények után ma végre megsütöttem a cserép-kenyeret.

cserép-kenyér aszalt paradicsommal, fetával és rozmaringgal




hozzávalók:
(8 db 7 cm átmérőjű virágcseréphez)

500 g finomliszt (ezzel lehet variálni)
1 tk só
7 g szárított élesztő
1 tk olívaolaj - vagy az aszalt paradicsom olaja
3 dl meleg víz
6-8 aszalt paradicsom apróra vágva
2 tk rozmaring apróra vágva
150 g feta

egy nagy tálban összekevertem a lisztet, a sót és az élesztőt. hozáöntöttem a vizet és az olajat, majd jól elkevertem. hozzáadtam az aszalt paradicsomot, a rozmaringot, rámorzsoltam a fetát, majd 5-10 perc alatt jól összedolgoztam a tésztát (nekem még kellett egy kis lisztet hozzátennem). körülolajoztam, és meleg helyen letakarva 60 percig kelesztettem. jól megdögönyöztem, átgyúrtam, majd fél órát kelesztettem. újra átgyúrtam, 8 labdára osztottam, és sütőpapírral kibélelt virágcserepekbe porcióztam őket. 10 perc pihenés után hideg sütőbe raktam, és 220°-on (7-es fokozat) 25 percig sütöttem őket (10 perc elteltével megkentem vízzel a tetejüket).

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr743553961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.03.24. 13:01:00

ezek szerint rossz helyen lakom :)
most megoldódott, de nyitva tartom a szemem.

irisz 2009.03.24. 13:01:00

hűű ez nagyon jól néz ki, nálunk a helyi virágboltban mindenféle méretű cserép kapható, nem értem más virágosok miért nem tartanak...

.luz. 2009.03.24. 13:01:00

ha meg nem, akkor cseréptörés!!! :)

vegasztromania 2009.03.24. 13:01:00

ezért béleltem sütőpapírral. féltem, hogy beleragad. így viszont tökéletesen kijött belőle!

Renata 2009.03.24. 13:01:00

Ez szupi!
Én is készítettem már így kenyeret, de volt olyan cserép, amiből nem akart kijönni, s az alja benne maradt...

Mindennapi Manna 2009.03.24. 13:01:00

A cserepes kenyér nálam is az ezer éve halogatott dolgok listáján szerepel:)
süti beállítások módosítása