vegasztromania 2009. január 09.

könyvek

renata kérdezte, hogy miket olvastam 2008-ban.

számomra mindig nagyon fontos volt az olvasás. kislány koromban rongyosra olvastam bronte:lowoodi árváját, az összes b.s. aldrich-könyvet. később a kötelező olvasmányok között is találtam kedvemre valót, de már akkoriban is elég nyitott voltam ilyen szempontból, és természetesen megtaláltak a 15-18 korosztályra jellemző regények. később pedig nagy szórakozásom volt a vizsgaidőszakban olvasni (tanulás helyett). a szinuhét például két nap alatt olvastam ki - akkor mást nem is csináltam.

napi rutinomhoz hozzátartozik a reggeli kávés olvasás. szükségem van 10-15 percre, amit mézes-fahéjas kávéval töltök a kanapén bebugyolálva könyvvel a kezemben. régebben a napot olvasással fejeztem be (keretes szerkezet ;) ), mostanában viszont előfordul, hogy inkább filmet nézek. tv-nk nincs, ez jótékony hatással van ránk, és az olvasáshoz való viszonyunkra is.

ezen okokból kifolyólag több könyvet olvastam 5-nél (de úgysem jutna mind az eszembe):

milan kundera : a lét elviselhetetlen könnyűsége - 17-18 éves koromban kiolvastam a kundera-könyvek nagy részét, post-itekkel jelöltem azokat az oldalakat, ahol valami jó mondatot, értékes részt találtam. vicces volt újraolvasni a szines papírkákkal teleragasztott regényt.. :) de sajnos csalódás volt számomra, már nem ugyanazt jelentette, mint régen. voltak részek, amiket ma sokkal jobban megértettem, és adott is, de az utolsó 20 oldalra elfogyott a lelkesedésem.

szepes mária : a vörös oroszlán - nagy kedvencem, ezt minden évben újraolvasom.

yann martel : pi élete - utáltam, hogy vége van! ezt a könyvet nyáron olvastam (pedig néhány éve már várta, hogy elolvassam), és teljesen magával ragadott a kis ember története.

paul auster : a véletlen zenéje - a mr vertigo-t hajkurásztam mindenhol, mert újra szerettem volna olvasni, de nem találtam. viszont ez a könyve megtetszett a címe miatt.

doris lessing : az ötödik gyerek - ez a könyv nem tetszett. úgyhogy terveim ellenére, hogy többet is olvasok lessingtől elpárologtak..

a többit nem sorolom, meg nem is emlékszem mindenre, és különben is 5-ről volt szó. ezek mellett persze szoktam olyan könyveket is kezembe venni, amikből csak egy-egy fejezetet, vagy részt olvasok el (pszichológia, filozófia, művészettörténeti könyvek stb).
ja, és szakácskönyveket mindig :)

Szólj hozzá!

Címkék: bla

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr813553940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása