pár napot lent töltöttünk a káli-medencében. hideg volt, de a cserépkályha melege (és a zseniális ágymelegítő - minden tiszteletem a feltalálójáé) feledtette velünk. nagy gasztro-tervekkel érkeztem meg a parasztházba, de végül inkább hatalmas punnyadós, kicsit sétálós napokat tartottunk. a konyhában nem fűtöttünk be, így egyetlen porcikám sem kívánta a főzést..
a tervezett ételek közül ez a sütőben sült, káposztával rakott krumpli az egyik.

káposztával rakott krumpli




hozzávalók:
(4 személy)

9 közepes krumpli
1/2 kg savanyú káposzta
3 sonkahagyma
vaj
1 nagy tejföl
reszelt sajt
só, bors



a krumplikat jól megmostam, majd hajában majdnem készre főztem. a sonkahagymákat karikákra vágtam, és vajon félpuhára pároltam. a savanyú káposztát hideg vízzel átmostam, majd jól kinyomkodtam belőle a nedvességet. a krumplikat meghámoztam, karikákra vágtam, majd elkezdtem rétegezni egy kerámiatálba. alulra raktam néhány darabka vajat, arra egy sor krumpli került, só, bors, hagyma, káposzta. ugyanez még egyszer, majd a legtetejére még egy krumplisor került, tejföl és a reszelt sajt. sütőben 5,6-os fokozaton 20 percig alufóliával letakarva pároltam, majd alufólia nélkül egy kicsit nagyobb fokozaton addig sütöttem, míg a sajt bocisra nem barnult. tálaláskor fokhagymás tejföllel még meg lehet locsolni, szerintem jót tesz neki..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr293553939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raindrop 2008.12.30. 15:39:00

Egyszerűen annyira profi minden amit csinálsz, még dicsérni is nehéz... :)

Renata 2008.12.30. 15:39:00

Szia Nana!

Ha van kedved válaszolni, akkor érdeklődve olvasom:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/01/lt-tudatos-konyha-olvas-2008.html

Renata 2008.12.30. 15:39:00

Tök jó úgy összességében véve! A kép is, a díszlet is és az edény is!!!
süti beállítások módosítása