mindjárt elmondom, de..

..mindenekelőtt hadd kiáltsam bele a nagyvilágba, hogy itt vagyok, mindig is itt voltam, csak mindenféle okok miatt nem írtam blogot 2 kerek hónapig. ettől függetlenül folyamatosan olvastam a gasztroblogokat, és csorgattam a nyálam rendületlenül. meg természetesen tervezgettem, úgyhogy ötletem van bőven, most már csak a kivitelezésre, fotózásra és közzétételre kell koncentrálnom (az evésről nem is beszélve).

már régóta szerettem volna baguettet sütni, bár ez megakadályozza az egyik kedvenc gasztro-képem megvalósulását, miszerint a baguettet kizárólag nyári ruhában lehet hazahozni a pékségből piros biciklin, szigorúan az első kosárban, kikandikálva a zöldségek közül.. bár azt hiszem, az sem egy utolsó élmény, mikor kiveszem a sütőből a home-made baguettet, még melegen letörök belőle egy darabot, és vajjal megeszem..

én vasárnap este a második verziót választottam. egy gondom akadt csak - ezt pedig csodálatosan túl lehet élni -, hogy amit sütöttem, az nem az a baguette, amire vágytam, inkább a franciák kedvelt kenyérféléje és az olasz ciabatta keveréke lett.

olasz baguette




hozzávalók 3 db-hoz:
(2,5 dl-es bögrével mérve)

6 bögre liszt (ez most vitamill univerzális lisztből készült)
2 bögre víz
2 tk só
2 tk nádcukor
1 1/2 tk szárított élesztő

a hozzávalókat egy nagy tálban összegyúrtam, majd dagasztottam kb 10 percig. nagyon jó érzés volt dögönyözni a tésztát, és látni, ahogy a masszából a végére gyönyörűen sima tészta keveredett (közben, ha ragacsos, lehet még lisztet szórni rá). konyharuhával letakarva 45 percig meleg helyen kelesztettem.
utána átgyúrtam, majd 3 részre osztottam. mindegyik darabot kb 10x15 cm-es cipóvá formáltam, majd az ujjaim hegyével és/vagy a tenyerem alsó részével a közepére egy hosszú mélyedést gyártottam. ebbe hajtottam alulról a tésztát, majd jól odanyomkodtam, és egy újabb mélyedést csináltam. ide hajtottam a felső oldalt és újra lenyomkodtam. a két végét jól összecsippentettem, majd mintha gyurmáznék, egy kígyót formáztam a tésztából. sütőpapírral bélelt tepsibe raktam a 3 hurkát, majd konyharuhával letakarva meleg helyen újabb 45 percig kelesztettem. ezek után éles késsel átlósan 4 vágást ejtettem, majd előmelegített sütőben 250°-on sütöttem 20-25 percig úgy, hogy alulra egy forró vízzel teli edényt raktam.

attól függetlenül, hogy finom lett az eredmény, tovább kísérletezem, hogy egyszer igazi francia baguette süljön ki az egészből!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr763553933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.12.02. 13:39:00

köszi csajok :)

r-g, tényleg én, tényleg így néz ki és mintha tegnap lett volna.. de tényleg.. :)

rosencrantz-guildenstern 2008.12.02. 13:39:00

jajjdejóóó.

(és baszki ezt télleg te sütötted, és télleg így néz ki??!!)

hűt mérhetetlenül büszke vagyok arra, hogy 15 éve ismerlek! (jéjjjzus.)

Morzsóka 2008.12.02. 13:39:00

Örülök,hogy újra itt vagy:)) hiányoltalak már nagyon:)

irisz 2008.12.02. 13:39:00

megérte a várakozás!
a pirosbringás képpel megvárjuk a tavaszi kísérleteket, addig viszont rettentő elégedetten nézegetjük a téli verziót! :)

siccike 2008.12.02. 13:39:00

Nnnna végre!:-) Már mindenfélére gondoltam, mi lehet, már priviben is akartam írni, miért nincs újabb bejegyzés, de akkor szerencsére megelőztél!:-)
Jó, hogy megint bejelentkeztél!:-) A baguettes kép (mármint piros bicikli...) nagyon tetszik!
süti beállítások módosítása