napok óta azon elmélkedtem, hogy milyen nem szokványos zöldségekből-gyümölcsökből lehetne fagyit készíteni. az egészen elvadult ötletek között (paradicsomfagyi, uborkafagyi stb) aztán felvillant az avokádófagyi gondolata. úgy éreztem, hogy magában nem állná meg a helyét (most már tudom, hogy dehogyisnem!), ezért elkezdtem agyalni azon, hogy mivel bolondítsam meg. komplementerben gondolkodtam, ízben és színben. epret szerettem volna belerakni, de azt nem kaptam. vettem viszont málnát, és egyátalán nem bántam meg!

málnás avokádófagyi




hozzávalók:
(2 adag)

1 avokádó
100 ml szójatejszín (yofu)
1-2 csavarintásnyi citromlé
méz (nekem 3 tk elég volt)
- emiatt ugyan nem teljesen vegán, de ha nádcukrot rakunk bele, az lesz
néhány szem málna



az avokádót meghámoztam, kiszedtem a magját (amit nem tudom hanyadjára rakok félre, mivel avokádónövényt szeretnék nevelni, de még sosem sikerült. ha valakinek van épkézláb ötlete, ossza meg velem!), és nagyobb darabokra vágtam. robotgéppel pürésítettem, citromlével és mézzel ízesítettem, majd óvatosan hozzákevertem a szójatejszín felvert habját. két kis műanyag formába tettem, belenyomkodtam a málnákat, és beraktam a mélyhűtőbe. tálalás előtt szüksége van egy kis felmelegedésre. ha egy kicsit meleg vízbe állítjuk, könnyen kijön a formából.



plusz izgalmat adott az a tény, hogy nem volt teljesen érett az avokádó, de mivel nem bírtam magammal, így is nekifogtam. így a robotgép icipici darabokra szelte a pépesítés helyett, viszont nagyon izgalmas, ahogy teljesen más textúrája lett a fagyinak. ki fogom próbálni érett avokádóval is, sőt, nem álltam le a kísérletezéssel! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr993553909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.07.04. 10:40:00

mademoiselle, köszi :)
poppy, holnap el is kezdem! :)

poppy 2008.07.04. 10:40:00

Avokádomagomat egyszerűen csak egy cserép földbe dugtam, locsolgattam (hogy mindig nyirkos legyen a lakhelye) s vártam. Most olyan jó 70 centisen leskelődik kifelé itt az ablakpárkány sarkában.
Sok sikert hozzá! :)

Mademoiselle 2008.07.04. 10:40:00

hát ez egyszerűen gyönyörű!

vegasztromania 2008.07.04. 10:40:00

igen, ez az! végülis nem baj, h nem ír az avokádóról, legalább lehet kísérletezni ;)

Beatbull 2008.07.04. 10:40:00

Foodpairing, azt hiszem a banánnal töltött paradicsomomnál említettem - a tipp a foodpairinges oldallal amúgy juctól jött (április óta nem írt???). Avokádót sajna nem láttam ott :(

vegasztromania 2008.07.04. 10:40:00

egy gondom van csak, nem beszélek-olvasok-értek németül.
viszont szerettem volna tőled megkérdezni annak az ételpárosító oldalnak a címét, amit egyszer nálad találtam.

Beatbull 2008.07.04. 10:40:00

Itt olvashatod a lilakáposzta-fagylalt receptjét - nekem nem állt össze, hanem sajnos kicsapódott... :(

vegasztromania 2008.07.04. 10:40:00

beatbull, köszi :)
azért a lilakáposztafagyi elég bizarrul hangzik.. :)

Beatbull 2008.07.04. 10:40:00

*taps* *taps* *taps* - egyszerűen zseniális! ;)
Paradicsomfagyi egyébként annyira nem is ritka manapság - kettőt is küldtek a vkf fordulómra. Uborkából is szokás a granita (abból is jött vkf-re ;) ) Lilakáposztafagyit próbáltam egyszer, de sajnos nem igazán jött össze...

vegasztromania 2008.07.04. 10:40:00

gourmandula, nem volt annyira vészes.. meg a rendezés közben nyalogathattam az ujjaim :)

.luz., :D:D:D

.luz. 2008.07.04. 10:40:00

ha paradicsomból csinálsz fagylalt, bojkottálni fogom az oldat.

Gourmandula 2008.07.04. 10:40:00

hűűű, az a tornyos kép nem kis teljesítmény (egyszerre lehetett türelmejáték és spidigonzales action). de gyönyörű, és izgalmas, comme toujours...:)
süti beállítások módosítása