elég sűrű az életem mostanában, és alig jut időm a főzésre.. azért néhanapján domborítok valamit, akkor viszont a fotózáshoz nincs kedvem, s erőm.
ez a post inkább ötletelésről szól, mivel egyik étel sem az az "önmagában-megállja-a-helyét-egy-gasztroblogon" kategória. úgy fogom fel, mint tanácsadást. mit tegyünk/együnk, ha vegán ételt szeretnénk főzni, és meglehetősen szűkében vagyunk az időnek.

például
spenótot krumplipürével



kapkodós napokon abszolút megengedett a fagyasztott spenót, ráadásul már lehet kapni fagyasztott spenótleveleket (ez most nem abból készült). egy kis olajon átforgattam a spenót masszát, és apróra vágott fokhagymát adtam hozzá. mikor átforrósodott, 1-2 kanál tönkölylisztet szórtam rá, és 1-2 percig kevergettem. aztán elkezdtem hozzá adagolni a rizstejet. forrás után pár percig még rotyogott, és kész.
közben a meghámozott, és kockákra vágott krumplit feltettem főni, aztán egy kis rizstejjel összeturmixoltam.
konklúzió: nem vagyok vérbeli vegán, nekem sokkal jobban ízlik a vajjal, és tejjel, vagy tejföllel készült krumplipüré.
konklúzió 2: a spenót növényi tejszínnel sokkal finomabb, de az sajnos nem volt kéznél.

vagy
(rizs)tejbegrízt



rizstejet forraltam, hozzáadtam néhány kanál tönkölydarát (ízlés kérdése, hogy mennyire szeretjük lágyan, vagy vastagabban, de arra figyeljünk, hogy tönkölydarából több kell, mint a sima darából). a rizstej kicsit édes, ezért nem cukroztam, de lehet egy kis mézzel édesíteni. a (rizs)tejbegríz nagyon finom pl. áfonylekvárral.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr803553853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása