tulajdonképpen nem lecsó, de az a verzió, amit most elkészítettem, a megszólalásig hasonlít egy paradicsomosabb, fűszeres lecsóra, és valljuk be, kevesen lökik csípőből, hogy mi az a shakshuka. ezt a jellegzetesen észak-afrikai származású ételt is a végtelenségig lehet variálni, van, aki fetát, van, aki padlizsánt is ad hozzá például. én egyik kedvenc nemvega vega szakácsom, yotam ottolenghi receptjét vettem alapul, de több paradicsomot, konzerv formában adtam hozzá.

shakshuka

shakshuka copy.jpg


hozzávalók:
(4 kis adag - nyári női adagok, egy pasinak a kétszeresével számoljunk)

2 hagyma
1 sárga és 1 piros színű paprika (vagy zöld, a paradicsom miatt amúgy is jó piros lesz)
1 darabolt hámozott paradicsom konzerv
néhány gerezd fokhagyma
1-2 babérlevél
1/2 kk római kömény
1 kk kakukkfű
1 ek petrezselyem
1 ek koriander
cayenne bors ízlés szerint (ez csíp)

bors
1 kk cukor (nádcukor)
olívaolaj
4 tojás

shakshukax4.jpg


olívaolajon elkezdtem párolni a félkarikákra vágott hagymát. közben hasonló nagyságúra szeleteltem a paprikákat, és hozzáadtam a hagymához. kicsit pirítottam őket, megkevertem, majd fedő alatt, kis lángon 3-4 percig pároltam. hozzáadtam a paradicsomot, cukroztam, fűszereztem (a petrezselyem és a koriander kivételével), majd további 10 percig pároltam (közben adtam hozzá az apróra vágott fokhagymát), időnként megkeverve. ezután levettem a fedőt, és 1-2 percig nagy lángon sütöttem, hogy kicsit elfőjön a leve, de azért maradjon is. mélyedéseket csináltam, abba beleütöttem a tojásokat, és kis lángon lefedve 5 percig főztem (lehet ennél kevesebb ideig is, mert még tovább fő. ha tehát azt szeretnénk, hogy folyjon a sárgája, akkor elég 3-4 perc). aprított petrezselyemmel és korianderrel megszórva tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr884651343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása