szoktam magammal szendvicset vinni a munkahelyemre, sőt, egyre többször ebédet is. ha meg nem, csak kiugrom a LEVES.-be (ez a legújabb kedvencem a környéken). szendvics-téren egyre kreatívabb és bátrabb vagyok, ma például megsütöttem a holnapi verziót (a recepttel már régóta szemeztem paul könyvéből). ez tulajdonképpen egy ratatouille-val töltött leveles tészta összehajtva és megsütve. melegen pikáns paradicsomszósszal és salátával ebédnek is tökéletes, hidegen pedig szuper szendvics helyett. iskolába, munkahelyre, vagy akár kirándulni.

 

zöldséges párna

zöldséges párna.jpg

 

hozzávalók:

400 g leveles tészta (én most mélyfagyasztottat kaptam, amit először felengedtem, majd kinyújtottam)

1 kisebb padlizsán

1 cukkini

1 pritaminpaprika

1 lila hagyma

néhány gerezd fokhagyma

1 chili

néhány szem olajbogyó

1 tk oregánó

frissen őrölt bors

4 ek olívaolaj

1 tojás

szezámmag

 

zöldséges párna 2.jpg

 

melegítsük elő a sütőt  200 °C-ra (6-os fokozat).

vágjunk fel minden zöldséget csíkokra, a fokhagymát, az olajbogyót és a chilit szeletekre. a padlizsánt pároljuk 2-3 percig, majd adjuk hozzá a lila hagymát, a pritaminpaprikát, a cukkinit, a chilit és a fokhagymát, sózzuk, fűszerezzük, adjuk hozzá az olajbogyót, majd 1 perc múlva kapcsoljuk le a gázt.

készítsük elő a leveles tésztát, és döntsük el, hogy egyetlen nagyot, 3-4 közepeset, vagy sok kis párnát készítünk (én most három közepeset csináltam). a lényeg, hogy téglalapokat vágjunk és készítsünk elő. a téglalap egyik felére halmozzuk a zöldséget úgy, hogy kb 1 cm-es sávot hagyjunk a szélén. ezt kenjük meg a felvert tojással, hajtsuk rá a tészta másik felét, hogy pontosan illeszkedjen, majd nyomjuk rá a széleket. a tetejét késsel karcoljuk meg átlósan mindkét irányba, kenjük meg tojással és szórjuk meg szezámmaggal.

sütőpapírral bélelt tepsiben süssük 20-30 percig, amíg át nem sülnek és a tetejük aranybarna nem lesz (ismét felhívnám a figyelmet a sütők különbözőségére: paul 30-35 percet ír, nekem 20 perc alatt kész lett).

 

a recept az aktuális vkf fordulóra készült.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr844211749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kirafa 2012.02.29. 20:49:44

Szia, szeretnék egy e-mailt küldeni neked. Lehet, hogy ügyetlen vagyok, de nem lelem a címed. Elküldenéd? Köszönöm

vegasztromania 2012.02.29. 21:34:05

szia, vegasztromania@freemail.hu
süti beállítások módosítása