mindig is vonzott a cukkinivirág, de csak idén próbáltam ki élesben. nem csalódtam, engem teljesen meggyőztek a kakukkfűvel és citromhéjjal ízesített ricottával töltött virágok.
nem tudom, hogy egyébként hogyan lehet hozzájutni, nekem két verzióm van. az egyik, ha van kertünk (vagy rokonnak, ismerősnek van) és abban nő cukkini, vagy a világ legrendesebb zöldségeséhez járunk, mint ahogy én is. ilyenkor (jó időben, amikor roskadozik a standja mindenféle szezonális gyönyörűségtől) kétszer-háromszor látogatom meg egy héten, s a szombati vásárlásomkor megbeszéltük, hogy a következő alkalomra hoz. próbaképpen 6 virágot kértem, és titkon reménykedtem, hogy olyat kapok, amik mini cukkinikből nőnek ki. ehhez képest kaptam egy nagy zacskó virágot, kb 25-öt, és hímnemű és nőnemű virágok is voltak köztük. ja és persze zöld és sárga mini cukkini is.

a hímnemű virág az, amelyik száron nő, a nőnemű virág pedig az, amelyik a cukkini végén. mindkét verzió felhasználható, és én mind a kettőt ki is próbáltam. lehetőleg hajnalban szedjük le (vagy szedjék le nekünk), és minél hamarabb használjuk fel. a nőnemű virágot hűtőben tároljuk, a hímneműt vízzel teli pohárban, de az sokkal kevésbé bírja és tűri az idő múlását.

sörtésztában sült töltött cukkinivirág





hozzávalók:

10 cukkinivirág
150 g ricotta
1 gerezd újfokhagyma
1 citrom lereszelt héja (vagy citrom+lime)
kakukkfűlevelek
frissen őrölt bors

a sörtésztához

10 dkg liszt
1 tojás
2 dl sör (1 1/2 dl is elég, ha sűrűbb tésztát akarunk)

olaj a sütéshez

a virágokból kiszedtem a bibéket, és a nőnemű példányok mini cukkinijainak levágtam a végét. óvatosan megmostam a virágokat és papírtörlővel felitattam a nedvességet. a hímnemű virágok szárát nem vágtam le, mert sokkal könnyebb úgy a sörtésztába forgatni, viszont a szárat ne együk meg.

a ricottát sóval, borssal, apróra vágott újfokhagymával, citromhéjjal és kakukkfűlevelekkel ízesítettem, majd egy uzsonnás zacskóba kanalaztam. kipréseltem belőle a felesleges levegőt, megcsomóztam a végét, és kivágtam az egyik sarkát. ezzel a módszerrel viszonylag könnyedén meg tudtam tölteni a virágokat, melyeknek aztán a végét összecsíptem.

a sörtésztához kézi habverővel összekevertem a lisztet és a tojást, megsóztam, majd hozzáöntöttem a sört és csomómentesre kevertem. ebbe forgattam bele a virágokat, amiket aztán forró, bő olajban aranybarnára sütöttem, majd papírtörlőn pihentettem.








Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr983554105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zizi 2011.06.03. 09:00:00

Köszi Anna a választ!

Fondantina 2011.06.03. 09:00:00

Szia,
Én Kolozsváron vagyok egyetemista, Kommunikáció és PR szakon és a szakdolgozatom témája a A gasztroblogok és a vendéglátóipari PR kapcsolatának elemzése. Ennek az elkészítéséhez szeretném kérni a segítséged. Egy online kérdőívet kellene kitölteni (10 kérdés). Ezekre lenne jó, ha minél részletesebben válaszolnál. A kérdőív ezen a címen érhető el: http://www.kerdoivem.hu/kerdoiv/457802771/1/
Előre is köszönöm a segítséget.

vegasztromania 2011.06.03. 09:00:00

nem, ez az évek során olvasott hasonló receptek lenyomata bennem. tulajdonképpen a ricotta ízesítésén lehetne változtatni (pl mentával, vagy más fűszernövényekkel, ill. aszalt paradicsommal próbálnám ki egyszer). a másik, amiben különbözőségekre leltem, az a tészta, én nagyon szeretem a sörtésztát, ezért döntöttem emellett. de lehetett volna tempura-tésztát is használni. én ebből a verzióból nem hagynám ki a tojást, de ki kell próbálni!

Zizi 2011.06.03. 09:00:00

Anna!
Két hete szombat óta a biopiacon folyamatosan vannak virágos baby cukkinik, sárgák, zöldek, fehér-zöld csíkosak!!! Én még csak kettő virágosat vettem tesztelésre. Ma meg is csinálom. Mivel a sörtészta sok lenne két virágra, ezért a maradék cukkinikből vágok majd vékony csíkokat és azokat is kisütöm. Tojás nem feltétlenül kell a tésztába, ugye?

Ez Jamie recept? Épp a napokban néztem a Jamie at Home sorozatból a cukkinis receptet és nagyjából ugyanígy készítette el.

Reni 2011.06.03. 09:00:00

Imádom! Tavaly Olaszországban rengeteg virágot vettem, mentás friss ricottával töltöttük és ugyanígy sörtésztában sütöttük ki. :))
Én is gondoltam rá, hogy bepróbálkozom a piacon majd, hogy hozzanak nekem virágot... ezek szerint annyira nem reménytelen... :))

"saját levében" 2011.06.03. 09:00:00

Kedvencem! De sajnos a palántáimnak még eszében sincs virágozni.
süti beállítások módosítása