eddig, ha egy kis olaszországra vágytam, ittam egy kávét carlonál az olasz intézet kávézójában. mostantól van még egy alternatívám: elmegyek giuseppéhez olívaolajakat kóstolni. tegnap volt szerencsém részt venni egy giu vezette kóstoláson, és rengeteg tudással, ízélménnyel lettem gazdagabb. ezek után itthon persze rögtön teszteltem olívaolajaimat, és egyikük átment a rostán, amire nagyon büszke vagyok. van még hova fejlődnöm, de egy biztos: ezentúl tudatos olívaolaj-vásárló leszek.

s bár az olívaolaj összekapcsolhatná a mai receptet a tegnapi találkozóval, a fadobozában sült camembert nem ezért készült. régóta várakozik jegyzetfüzetemben (meglepő), és ma végre eljött az a csodás pillanat, hogy volt időm az előirányzott programok között és camembert-em a hűtőben. két recept adta meg a löketet. fűszerek tekintetében ismét csak azt tudom javasolni, hogy engedjük el fantáziánkat, és hallgassunk vágyainkra. merj és kövess.

fadobozában sült camembert




hozzávalók:

fadobozos camembert
fokhagyma
borókabogyó
kakukkfű
vegyes színes bors
olívaolaj

bagett
vegyes zöldsaláta

a sütőt előmelegítettem 200°C-ra (gázsütőn 6-os fokozat).
a camembert-t megszabadítottam a csomagolásától, és visszatettem a fadobozba. a tetejét függőlegesen és vízszintesen bevagdostam, majd a hasadékokba negyedelt fokhagymát, kakukkfüvet és borókabogyót nyomkodtam. tetejét meglocsoltam olívaolajjal és sütőben 15 percig sütöttem (vagy ameddig meg nem sül a teteje és a közepe folyóssá nem válik). durvára darált színes borssal meghintve, lime-os zöldsalátával tálaltam. az evőeszközt pedig felejtsük el, tunkoljunk bagettel!





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr303554091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eszter 2011.02.24. 14:12:00

Ez egy nagyon-nagyon jó étel! Gyakran készítem.

vegasztromania 2011.02.24. 14:12:00

kis poharakban kaptuk az olajakat. egyik tenyerünkben tartva a másikkal lefedve testhőmérsékletűre melegítettük, megszagoltuk, majd egy keveset a szánkba véve a szájpadlásunkon nyelvünkkel szétkentünk és hirtelen, szörcsögő hangot adva ízleltük őket.
részemről a maradékot bagettel kitunkoltam :)
az ízesített olajakat és a balzsameceteket kiskanálban kaptuk.

joli, érdemes kipróbálni! pofonegyszerű, mégis nagyon finom és részemről oda vagyok ezért az egyszemélyes tálalásért, amely még praktikus is..

Lila Kutyák 2011.02.24. 14:12:00

bocs az offért, de nem találtam más kontaktot:

Szia!

Egy új szegedi vegetáriánus étteremmel kapcsolatban szeretnék írni neked, nem írom ide a nevét, nem akarok spam-melni. Légyszi írj nekem egy mailt a lilakutyak@indamail.hu-ra.

Előre is köszönöm
Mikó András

JOLI ZÖLDKOSARA 2011.02.24. 14:12:00

Ezek szerint nem csak stílusos csomagolás a fadoboz, hanem edény is, amiben megsütik a sajtot???? Akár igen, akár nem ez frenetikus étel. Ma este muszáj lesz ezt vacsorázni.

"saját levében" 2011.02.24. 14:12:00

És technikailag hogyan kóstoltatok? Kiskanállal? Tenyérbe dörzsölve? Cseppeket kortyolva? Bagettet mártogatva?

vegasztromania 2011.02.24. 14:12:00

több is van.. a pianogrillo és a montecchia két különböző ízvilágot jelenített meg számomra és ezek tuti lesznek a konyhámban hamarosan. az ízesített olajokat először kétkedve fogadtam, de mikor giu elmesélte, hogy hogyan készülnek, majd miután meg is kóstoltam őket, abszolút kedvenceimmé váltak. mindegyik :) talán a bergammia a leginkább. szóval idővel ezeket is beszerzem :)

Reni 2011.02.24. 14:12:00

Még nem mertem sosem a dobozában megsütni a sajtot, de ezek szerint tényleg nem lesz semmi baja :) Na majd legközelebb!
Melyik volt a kedvenc olajad? :)
süti beállítások módosítása