ha van otthon néhány túlérett banán, akkor a banánkenyér (banana bread) egy remek felhasználási lehetőség. nálam persze pont fordítva történt, már egy ideje szemeztem ezzel a recepttel, és azért vettem érett banánt. bea receptjét vettem alapul, néhány kis változtatással.

banánkenyér




hozzávalók:
(nálam 2 kis sütőformához + egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformához
1 bögre = 2,4 dl)

2 érett banán villával összetörve
1 alma meghámozva, kimagozva, lereszelve
2 tojás (szobahőmérsékleten tartva legalább 30 percig)
7 ek olvasztott vaj kicsit kihűtve + a formák kikenéséhez
1/2 bögre nádcukor
1 1/2 bögre liszt
1 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt gyömbér
1 kk vanília esszencia
1/2 bögre megpucolt, száraz serpenyőben megpirított, kis darabokra vágott dió




a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra (4-es fokozat).
a formákat kivajaztam, és kiliszteztem.
egy tálban összekevertem a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a fahéjat, és a gyömbért. egy másik tálban néhány perc alatt összekevertem a tojásokat a nádcukorral, majd a vanília esszenciával és a vajjal. ezt a keveréket hozzáöntöttem a liszthez, majd hozzáadtam az almát és a banánt, és összekevertem. a formákba öntöttem, majd a kis formákat 30 percig, a nagyobban 40 percig sütöttem. hagyjuk kihűlni, mielőtt felszeleteljük.





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr153554089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyárikonyha 2011.01.06. 14:37:00

gyere át és lépj be a mozgalomba. kell egy vega!

Delish 2011.01.06. 14:37:00

jaj de cukik ezek a pici formaban sultek :) a kepek zsenialisak, mint mindig!

Colors in the Kitchen 2011.01.06. 14:37:00

fantasztikus képek!

Gomba 2011.01.06. 14:37:00

Mindegyik kép szuper lett!

Beastie 2011.01.06. 14:37:00

ez a diótörős, küszöbös kép zseniális!!
süti beállítások módosítása