mivel szombaton felvásároltam a hunyadi téri piac ribizli-tartalékait, ribizlis receptek következnek. egy eszeveszettül finom fehércsoki mousse alapjaként debütált, s nem is akárhogy! az a jellegzetes savanykás íz nagyszerűen kiegészíti az édes fehércsokit. pierre hermé csokoládé mousse receptjét vettem alapul.

fehércsoki mousse ribizlivel




hozzávalók:
(4 adag)

2 nagy női marék ribizli
cukor/méz

170 g fehércsokoládé
80 ml tejszín
1 tojássárgája (szobahőmérsékletű)
4 tojásfehérje (szobahőmérsékletű)




a ribizlit megmostam, leszemeztem, majd cukrot hozzáadva robotgépben pürésítettem. jó kis kocsonyás állaga lett.

vízfürdő felett egy hőálló tálban megolvasztottam a fehércsokit, majd félretettem. felforraltam a tejszínt, majd folyamatos keverés mellett hozzáöntöttem a fehércsokihoz. alaposan hozzákevertem a tojássárgáját, majd hagytam kihűlni.

felvertem a tojásfehérjéket. a harmadát belekevertem a fehércsokis keverékbe, majd óvatosan, további két részletben a többit is.

4 pohár aljára ribizlit tettem, és arra kanalaztam a habot.
legalább 1 órát a hűtőben kell pihentetni.
ribizlivel és pisztáciával díszítettem.

tapasztalat: egy éjszakán át a hűtőben tartva legjobb az állaga!





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr533554055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2010.06.29. 14:49:00

Lustaság van, eddig csak csipegetem a tálból.... Szerencsére egyelőre nem a lekvárnak való adagot szereztem be:-))
LepkePillangó

vegasztromania 2010.06.29. 14:49:00

akkor mi készül belőle?

Anonymous 2010.06.29. 14:49:00

Akkor előtted járhattam a Hunyadin, mert én is bevásároltam ribizliből:-)) Sajnos nekem egy része még mindig várja a sorsát, és a többiből sem ilyen csoda készült...

LepkePillangó

vegasztromania 2010.06.29. 14:49:00

hááát igen.. most ettem meg még egy adagot és határozottan zseniális!!

Reni 2010.06.29. 14:49:00

nálam is sok ribizlis finomság készül mostanság. alig várom, hogy kijussak végre szombaton a piacra és szétnézzek :) (jó lenne feketeribizlit is találni, bár azt Fehérváron még sosem láttam..)

minden esetre ez a fehércsoki-ribizli tuti ütős páros! rendesen kísértésbe hoz :))
süti beállítások módosítása