a delicious oldalán találtam rá erre a receptre. már a gondolattól kicsordult a nyálam, hiszen a mojito a nagy kedvenc koktélom, meg különben is. a cheesecake kis poharakban nemcsak impozáns, hanem jelentősen megkönnyíti a helyzetet.

az íze pedig? hogy egy szóval kifejezzem, monica jutott eszembe e jóbarátokból, mikor egy partyn valami pasiról kérdezték, és ő csak ennyit tudott mondani: "hhhamanahhamanahhhhamana..."
(sajnos videót nem találtam hozzá..)

mojito cheesecake




hozzávalók:
(4 adag, vigyázat! határozottan nem 4 személy..)

50 g győri teljes kiőrlésű mézes keksz
50 g mandula
20 g vaj
2 lime
67 g cukor (én 3 ek mézzel helyettesítettem)
3 ek fehér rum (bcrd)
mentalevelek
250 g túró
150 g krémsajt (philadelphia vagy mascarpone)
100 g tejszín

a lime-okat megmostam, és két vékony szeletet félretettem a díszítéshez.

a kekszet és a mandulát ropotgépben összetörtem, majd összekevertem az olvasztott vajjal. összegyúrtam, és a poharak aljára nyomkodtam.

a cukrot (mézet) 3 ek vízzel melegíteni kezdtem, kevergetés mellett (a méz ilyen szempontból könnyebb). felforraltam, majd 2 percig keverés nélkül főztem. levettem a tűzről, hozzákevertem a lime-ok levét, lereszelt héjukat, a rumot, és 5-6 levél összetépkedett mentát. félreraktam, hogy kihűljön.

közben a túrót és a krémsajtot robotgépben krémesítettem. szűrőn át hozzáöntöttem a kihűlt szirupot, kézi habverővel homogenizáltam, majd a poharakba porcióztam. alufóliával letakarva a hűtőben pihentettem (legalább 1 órát). tálaláskor felvert tejszínhabot rakhatunk a tetejére, valamint mentaleveleket és 1/2-1/2 gerezd lime-ot.

a reggelre való tekintettel nem kevertem magamnak egy mojitot.. megvárom az estét!


Megosztás

8 komment

Címkék: édes lakto

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr703554046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Á la carte 2010.04.24. 10:40:00

Imádom a mojito-t!Biztos isteni finom lehet. Nálam is többször megjelenik a menta-lime páros. Érdekes, volt, hogy csak lime került egy sütibe és mégis beleérezték a menta ízt, akik kóstolták : )Úgy látszik ez együtt jár : )
Nagyon szép a kép is, gratulálok!

Niki 2010.04.24. 10:40:00

Hmmmm... tegnap épp mojitóztam. :))
Most jólesne egy ilyen is. :))

Millie 2010.04.24. 10:40:00

Isteni lehet!

Delish 2010.04.24. 10:40:00

Ez tuttijo, koszi, biztos, hogy elkeszitem!

Maci 2010.04.24. 10:40:00

Valóban olyan hhhamanahhamanahhhhamana lehet az íze. Borzasztóan tetszik, ilyen kell nekem is!
A 67 g cukor pedig nagyon aranyosan hangzik ;o)))

Pocak Panna 2010.04.24. 10:40:00

100% hogy kipróbálom! Ugyan nemrég ültettem a mentát, még nem szedhető, de amint az lesz ez lesz az első recept, amibe bele kerül! Istenien hangzik!

mandy tarragon 2010.04.24. 10:40:00

nagyon szép, biztosan finom is. Menta szépen nő a kertben, jövő héten szerintem megcsinálom :)
süti beállítások módosítása