sok-sok éven keresztül legyintettem a pad thai-ra. valahogy nem érdekelt. most viszont nagy erőkkel lopta be magát a fejembe, muszáj volt megcsinálnom. csütörtökön megnéztem néhány videót a youtube-on, hogy hogyan készítik, tegnap bevásároltam a nagycsarnok alján lévő ázsia boltban, ma pedig megfőztem. különleges, finom és gyors.

fontos, hogy néhány alapszabályt betartsunk. minden hozzávalót készítsünk a kezünk ügyébe, mivel amikor már a wokkal dolgozunk, villámgyorsan történnek a folyamatok. a wok legyen tűzforró, és egyszerre csak 1-2 adagot csináljunk, hogy az étel piruljon, ne főjön.

pad thai




hozzávalók:
(2 adag)

200 g rizstészta (én most metélt alakút vettem)

a pad thai szószhoz:
1 ek tamarind
1 ek nádcukor
1 ek szójaszósz
1 ek rizsecet
1/2 zöld chilipaprika apróra vágva

2 (3,4..) gerezd fokhagyma apróra vágva
1 újhagyma
ugyanennyi lilahagyma
1/2 - 1 zöld chilipaprika felkarikázva
150 g tofu felkockázva
2 tojás
50 g mogyoró
babcsíra (lehetőleg friss)
1 lime
koriander apróra vágva
3 ek olaj

a rizstésztát egy tálba tettem, leöntöttem forró vízzel, és 10-15 percig lefedve hagytam. ezután leöntöttem róla a vizet.
egy kis lábosban, kis lángon, kb 5 percig melegítettem kevergetés mellett a pad thai szósz hozzávalóit.
felforrósítottam a wokot, 2 ek olajat öntöttem bele, majd hozzáadtam a fokhagymát, hagymákat, összekevertem, h ne égjenek oda. utána következett a tofu, amit néhány percig sütöttem. ezután a wok egyik felére rendeztem, a másik felébe pedig beleütöttem a tojásokat. kevergettem, majd mikor átsültek (úgy néz ki, mint a rántotta), összekevertem a két oldalt. hozzáadtam a tésztát, 1-2 ek vizet, 1 ek olajat, majd a szószt. a legvégén hozzáadtam a babcsírát, a mogyorót, tálalásnál pedig a koriandert, és a lime kifacsart levét.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr803554044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2010.04.17. 14:20:00

igen, a koriandert sokan nem szeretik. egy barátom is hasonló megjegyzéssel élt: "kihagyhatom a koriandert?" :)

nokedlis 2010.04.17. 14:20:00

nagyon jól hangzik! és igazán jól néz ki ;) a koriandert én magamnak kihagynám, de csak azért mert ez az egyetlen zöldfüszer, amit nem tudok megenni.
süti beállítások módosítása