vásárláskor hajlamos vagyok több dolgot megvenni, mint amennyire szükségem van (ezt most élelmiszerre értem, bár..). mert jaj, milyen szép a padlizsán, óóóóde gyönyörű a cékla, milyen fantasztikus illata van a dinnyének, meg nehogymá' ne legyen otthon ilyen meg olyan gyümölcs. aztán szépen rámrohad. mert nem szeretek annál többet enni, mint amennyit a szervezetem kér. néhány kivételtől eltekintve már tudom, hol kell abbahagyni az evést ahhoz, hogy jól is lakjak, mégse egyem túl magam. viszont nem szeretek ételt kidobni sem. egyensúlyra törekszem. ezen a téren is.

mostanában kevesebbet vásárolok, és jól használom a maradékokat. kreatívkodom. erre tökéletes példa volt az 5 napos káli-medencei kiruccanásunk. lefelé menet bevásároltunk a másnapi gbt-re, valamint vettünk néhány alapdolgot.
apukám is lent volt vasárnapig, és paprikás krumplival fogadott. másnap gbt, estére pedig a maradék krumpliból krumplistésztát csináltam (én csak picit ettem, a gbt miatt). másnap a tészta másik feléhez kéksajtból, a maradék dió feléből és tejszínből szószt főztem, kedden pedig a nyársakra fel nem került pácolt és natúr zöldségből alkottam.




olajon megpirítottam a maradék lilahagymát és kaliforniai paprikát. a páclével együtt hozzáöntöttem a gombát és a zukkínit, apróra vágott fokhagymával és a kertben szedett kakukkfűvel ízesítettem. néhány perc alatt készre pároltam-sütöttem, a legvégén pedig hirtelen ötlettől vezérelve a duplán-maradék dióval sűrítettem (nagyon finom lett!). rizzsel és tzatzikivel tálaltam, valamint egy friss salátával, amihez apróra vágtam uborkát, paradicsomot, paprikát, hagymát, karalábét, sárgarépát. a végén összekevertem olívaolajjal, egy citrom levével és oregánóval.




a végén csak egy tejfölt és a maradék salátát kellett felhoznunk. nagyon jó érzés, hogy mindent felhasználtam, és változatos volt a menü. így szeretném folytatni a továbbiakban is. a kevesebb több..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr413553984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raindrop 2009.06.19. 18:33:00

Ha van kedved játszani, less meg. :)

vegasztromania 2009.06.19. 18:33:00

CES, köszi!

beatbull, én is friss alapanyagokkal szeretek dolgozni, és inkább megyek többször vásárolni keveset, de jó minőségűt, frisset, és annyit, amennyit felhasználok.

"saját levében", én is szeretem ezt az időjárás által éveken át edzett padot :)

nokedli, köszi!

ági, egészséges, de rám tényleg sokszor rohadt már ez is,az is. mert direkt nem tudok enni..
a mélyhűtőm pedig mini, meg eddig sosem fagyasztottam. de nemsokára ott is lesz helyem, és már tervezem, h gyümölcsöt fagyasztok télire, meg pizzatésztát, ilyesmi.

trinity, én sokáig 6tagú családban éltem, és a szüleimnek hihetetlenül jó érzékük volt (meg van is) ahhoz, h annyit vegyenek, amennyi elfogy, és ne maradjon hiányérzet.

duende, engem is csábít.. de rájöttem, hogy fel lehet töltődni a színekkel, illatokkal, a hangulattal.. de igen, én is szeretm, ha otthon tele van a zöldségeskosaram :)

duende 2009.06.19. 18:33:00

Ismerős... A gazadag piac mindig elcsábít. De én is igyekszem mindig felhasználni mindent. Az ételek úgy készülnek, hogy első lépés: hűtőmustra. :)

trinity 2009.06.19. 18:33:00

Majd elfelejtettem: gyönyörű a fotód és igen ügyesen felhasználtál mindent!!!

trinity 2009.06.19. 18:33:00

Hát, ez nekem nagyon nehéz....Mármint 5 emberre vásárolni, hogy se kevés, se sok ne legyen.Nagyon nehéz kiszámítani, épp kinek-mekkora az étvágya. Egyszer ennyi-másszor 2x annyi fogy.
Én is, mint Ági, amit csak lehet, fagyasztok.

Ági, aki főz 2009.06.19. 18:33:00

Eddig úgy vásároltam a piacon, hogy amíg elbírtam a szatyrokat, addig vettem újabb és újabb kilókat. Aztán alig vonszoltam ki magam a kocsiig. Na, most úgy vásárolok, hogy egy nagymama-szatyrot gurítok-vonszolok magam után. Mondanom se kell, hogy ebbe még több cucc fér. De azzal vigasztalom magam, hogy a zöldség meg a gyümölcs egészséges.

A maradék-képződést úgy kerülöm el, hogy fagyasztok, nyersanyagot és készételt is.

stampoasis (alias nokedli) 2009.06.19. 18:33:00

akár én is írhattam volna azt a bizonyos elsö bekezdést. nagyon szépek a fotóid!

"saját levében" 2009.06.19. 18:33:00

Az a rusztikus asztal is tecccik!

Beatbull 2009.06.19. 18:33:00

Ügyes vagy, hogy mindenre kitaláltál valami jó és hatékony felhasználást ;) Nálam is ezért ilyen üres mindig a hűtőm - a friss árut még aznap este feldolgozom. Egyedül szombaton telik meg a hűtő, mert ugye vasárnap nincs piac. Jó, mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy listával megyek bevásárolni s nem nagyon hagyom magam elcsábítani (vagy ha igen, akkor próbaként veszek 1-2-t belőle és következő hétvégére tervezem be - már amennyiben jövő hétre is megígéri a zöldségesem, hogy lesz ;) ).

CES 2009.06.19. 18:33:00

Huh! de guszta a tálalás! Ügyes! :)
süti beállítások módosítása