mostanában fura dolog történik velem.. nem vagyok túlságosan édesszájú, mégis egyre jobban vonzanak az elitédességek, a kívül-belül gyönyörűséges és ínycsiklandozó torták, sütemények. persze megint van egy kis csavar a dologban: leginkább a tervezés és a "szobrászkodás" része izgat. olyan desszerteket szeretnék készíteni, amelyek marha jól néznek ki, s nem mellesleg baromi finomak.
ez a clafoutis tulajdonképpen átvezetés, mivel nem tartozik sem a "szobrászkodás", sem a "beájulok-külső" kategóriába. viszont egyszerű, finom, és erre volt vágyam..
cseresznyés, epres és vegyes verziót is sütöttem.

cseresznyés-csokoládés clafoutis




hozzávalók:
(kb 6 közepes, vagy 4 nagyobb formához)

80 g finomliszt
2 ek nádcukor (nekem ezzel a mennyiséggel jó, de elbír többet)
2 tojás
200 ml tej és tejszín keveréke
100 g jó minőségű fekete csokoládé
néhány csepp rózsavíz
cseresznye, eper

vaj a formák kikenéséhez

a díszítéshez:

porcukor
citromfű-, vagy mentalevelek

a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra (4-es fokozat).
közben vízgőz felett megolvasztottam a csokoládét, valamint egy nagy tálban összekevertem a lisztet a nádcukorral. egy másikban felvertem a tojásokat, és hozzáöntöttem a tejes tejszínt. folyamatos keverés mellett óvatosan elkezdtem a liszthez önteni a tejes-tojásos keveréket, néhány csepp rózsavízzel ízesítettem, végül beleügyeskedtem az olvasztott csokit. kézi habverővel simára kevertem. kivajaztam a kerámiaformákat, és beleöntöttem a keveréket. megmosott cseresznyét, és epret raktam mindegyikbe, majd 25 percig sütöttem (nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindenkinek ki kell tapasztalnia a saját sütőjét. érdemes előbb is benézni, hogy mi a helyzet, majd tűt/villát szúrni a sütibe. ha nem ragad rá semmi, akkor kész).
langyosan a legfinomabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr243553975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rebeka rokifeller 2009.05.15. 13:09:00

vua! megtaláltam, sőt a mikulás parti naanját is! tényleg szépek a képek, gratulálok! réka

Flat Cat 2009.05.15. 13:09:00

Megsütöttem. Dupla adagot. Apukám az első adag után jelezte, hogy az összes maradékot kérné elvitelre... :D

vegasztromania 2009.05.15. 13:09:00

FlatCat, áfonyával is finom lesz ;)

duende, :)

duende 2009.05.15. 13:09:00

Szép.... :)

Flat Cat 2009.05.15. 13:09:00

Na eddig azt gondoltam, hogy sosem fogok clafoutist sütni...
Most kiírtam a receptet, és megyek a konyhába! :)
(igaz, csak áfonya van itthon, de azt hiszem, túlélem :) )

vegasztromania 2009.05.15. 13:09:00

én is meg akartam várni az igazi idejét a cseresznyének, de a zöldségesnél megláttam az eper mellett, és vettem egy jó marékkal..

napmátka 2009.05.15. 13:09:00

Milyen ötletes megoldás! Tetszik! Egy hónapon belül a kertben is lesz cseresznyénk, akkor kipróbálom!

vegasztromania 2009.05.15. 13:09:00

jaja, egyrészt számomra fontos az esztétikum (as u know), másrészt így a cseresznye leve nem áztatja el a tésztát.

.experimentación. 2009.05.15. 13:09:00

szárastúúl van benne a cserkó? vagyány! :D
süti beállítások módosítása