még mindig elalélok a bazsalikom illatától.. még mindig összerogyok, ha megérzem a sütőben sülő fokhagymát.. pedig elég régóta vagyok szerelmese mindkettőnek, mégis újra meg újra hatásuk alá kerülök. aki úgy olvassa ezeket a sorokat, hogy "jézus, mit vett be ez a csaj..", az szagolgasson bazsalikomot, és süssön fokhagymát. és akkor megérti, hogy nem ömlengek sziruptól csöpögve, nem szedtem be semmit, csak a természetes drogoktól vagyok mámoros..
a sülő paradicsomról pedig drága nagyim jut eszembe, a nyár végi paradicsom-befőzéssel. idén én is nagy tervekkel vágok neki a nyárnak, zöldségek, és gyümölcsök ízét, lényegét, lelkét zárom üvegekbe, mert ha minden szépen alakul, szeptembertől új konyhában főzök majd, amihez kamra is tartozik, jó sok polccal!

valamelyik nőcis filmben volt egy jelenet, amikor hősnőnk - hódoldóját várva - sütit sütött, hogy a férfi elaléljon az illattól. nagy trükk, vendégeket is várhatunk a sülő kenyér illatával belengett lakásba, de most rájöttem, hogy rossz kedv, depresszió ellen szagolgassunk bazsalikomot, gyömbért! vagy paradicsomot, mert az igazinak fantasztikus illata van.

szárított paradicsom fűszeres olajban




hozzávalók:

10 paradicsom
fél fej fokhagyma
bazsalikomlevelek
egész bors - szines

olívaolaj

a sütőt előmelegítettem a legalacsonyabb fokozaton.
a paradicsomokat megmostam, félbevágtam, kivágtam a csumájukat, és kiskanállal kivájtam a magos részt. sütőpapírral leterített tepsibe raktam őket vágott felükkel felfelé, megsóztam, majd betoltam a sütőbe. összehajtott konyharuhát raktam az ajtajába, hogy a szellőzést biztosítsam. a fokhagymát úgy ahogy van, pucolás nélkül melléjük raktam, de azt kb 1 óra múlva kivettem.
a sütési idő sokféle lehet - igényeinknek megfelelően, valamint sütőnk állapotának, minőségének függvényében. én most kicsit több, mint 4 órán keresztül sütöttem őket, félidőnél megforgatva.
ezután kihűtöttem a paradicsomokat, majd a megpucolt fokhagymával, megmosott bazsalikomlevelekkel egy csatosüvegbe rétegeztem őket, megszórtam a borsokkal, és felöntöttem extra szűz olívaolajjal. elég sok ráment, de mivel az olajat ezek után is fantasztikusan fel lehet használni, ne sajnáljuk.

pirítóssal zseniális, krémnek fenséges, levesnek pikáns.




A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr873553973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napmátka 2009.05.10. 10:56:00

Feltettem a blogomra a tavalyit, egy kicsit másképp csináltam, de hasonló...mondjuk, az még csak próba volt. De még nem próbáltam ki belőle a krémedet, pedig nagyon finom lehet! Majd idén... és friss bazsalikommal szeretném már, ahogy Te is csináltad!

napmátka 2009.05.10. 10:56:00

Húha, ilyet én is szeretnék! Krémnek is, pirítósra is! Köszi a remek receptet!

Kriszta 2009.05.10. 10:56:00

Igen, igen! A sülő fokhagyma illata tényleg fenséges! Ha krumplit sütök tepsiben, mindig teledobálom fokhagymával is. Az illatánál már csak az íze jobb :)
Ezt a paradicsomot is ki fogom próbálni :)

duende 2009.05.10. 10:56:00

Nagy kedvencem! Tavalyelőtt nyáron én is csináltam, lett 2 nagy üveggel. De hát már híre-hamva sincs, úgyhogy idén nyár végére megint beterveztem. :)

vegasztromania 2009.05.10. 10:56:00

maci, köszi!

andrea, amint azt látom, hogy a bazsalikomlevelek fonnyadnak, ki fogom venni őket. a szárított paradicsom 1-2 hétig áll el, de olajban évekig is(ez azt nem fogja megérni :) ).

Anonymous 2009.05.10. 10:56:00

Szia!
Ez a szépség meddig áll el így? A friss bazsalikom levél nem penészedik meg benne? Köszönöm! Andrea

Maci 2009.05.10. 10:56:00

Eszméletlenül szépek a fotóid!!!
süti beállítások módosítása