a töltött krumpli már régebben befészkelődött a gondolataim közé, de a töltelék csak tegnap este kristályosodott ki - legalábbis számomra.
külön plusz, hogy vacsoravendégünk is lesz, így debütálása jeles eseményhez kapcsolódik.
(csak akkor postolom a receptet, mikor az illusztris vendég már elindult otthonról, nehogy kilesse, mi vár rá.. próbaképpen délelőtt kreáltam egy krumplit, sőt, a töltelék is készen van, valamint a krumplikat is megfőztem.)

töltött krumpli




hozzávalók:

7-8 közepes krumpli
250 g gomba
2 szál újhagyma
3-4 gerezd fokhagyma
200 ml tejszín
100 g sajtkrém (philadelphia)
kecskesajt (kb 4 cm átmérőjű, 3 cm magas henger)
egy darabka vaj

fehérbors
kakukkfű
néhány szem borókabogyó apróra vágva
egy jó löttyintésnyi jóféle száraz fehérbor
esetleg még reszelt sajt a tetejére
(a férfiaknak raktam bele csíkokra vágott sonkát)




a krumplikat jó alaposan megmostam, és sós vízben megfőztem.
vajon 1-2 percig pirítottam a karikára vágott újhagymát, és a feldarabolt fokhagymát. ezután hozzákevertem az apró kockákra vágott gombát, megsóztam, megfűszereztem, és rálöttyintettem a fehérbort. miután elfőtt a leve, lejjebb vettem a lángot, hozzáöntöttem a tejszínt, belekanalaztam a sajtkrémet, és rámorzsoltam a kecskesajtot. addig kevergettem, míg a sajtok nem homogenizálódtak.
a megfőtt krumliknak levágom a felső részét, ami később kalapként funkcionál.
kicsit kivájom a belsejüket (ezt nyugodtan bele lehet keverni a szószba, de ha van más felhasználási lehetőség, nem muszáj), megtöltöm a szósszal, esetleg megszórom reszelt sajttal. 180°C-ra (4es fokozat) előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben 15-20 percig sütöm őket.
egy másik verzió, ha hosszában félbevágjuk a krumplikat, és csónakként töltjük meg (akkor nem lesz kalapjuk, amit a végén rájuk lehet rakni).

salátát csinálok hozzá jégsalátával, koktélparadicsommal, piros és zöld kaliforniai paprikával, retekkel, lilahagymával, dióval. megfűszerezem, olívaolajjal és balzsamecettel meglocsolom és kész!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr593553956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duende 2009.03.10. 16:41:00

Istenien néz ki! :))

.luz. 2009.03.10. 16:41:00

hát akkor itt is köszönöm mégegyszer :) minden kedves olvasót biztosíthatok, hogy nagyon finom volt, és nekem volt szerencsém fogyasztani belőle! :P
részleteket direkt nem kérdeztem ott, csak a kakukkfűre derült fény. de most végigmazsoláztam.
köszipuszi:*
süti beállítások módosítása