huh. ez az étel is már nagyon rég várt a megvalósításra, és hála zsuzsa vkf-kiírása által megadott utolsó löketnek, végre elkészült! egyszer csináltam hasonlót még húsevő koromban, akkor tejszínes csirke volt az alap, és arra került a krumplipaplan (hm, ez elég jó szó). aztán tavaly rátaláltam a shepherd's pie vegetáriánus változatának nevére, és annyira tetszett - a recept is vonzott nyilván -, hogy felvettem a listára. a vörösbor és a worcestershire szósz által fűszerezett (emiatt a "pikáns" jelzőt is megérdemelné) zöldségek önmagukban, raguként is nagyon finomak, de krumplipürével lefedve, és mindez megsütve.. háát az már a "mennyei" kategória!

alapvetően zöldbabbal szerettem volna elkészíteni, de zöld színű, vékony zöldbabot semmilyen formában nem találtam. viszont megakadt a szemem a kelbimbón (végülis az is zöld :) ), így az lett a répa, és a fehérrépa mellett a harmadik komponens.

gardener's pie




hozzávalók:
(4 adag)

2 közepes lilahagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2 sárgarépa
1 fehérrépa
350 g kelbimbó (most fagyasztott)
1 1/2 dl száraz vörösbor - most egy nagyon finom bordeaux-i bort használtam, amit egy francia barátom hozott
1 ek worcestershire szósz
1 konzerv hámozott paradicsom
só, bors
1 tk friss rozmaring apróra vágva
olaj

1 kg krumpli
vaj
kis tejföl


a krumplit meghámoztam, kockákra vágtam, átmostam, és sós vízben megfőztem. vajjal és egy kis tejföllel összetörtem, és félretettem.
a sütőt előmelegítettem 190°C-ra (gázsütőn 5ös fokozat).
míg a krumpli főtt, az apróra vágott lilahagymát és fokhagymát egy kevés olajon 1-2 percig pirítottam. utána hozzáadram a megpucolt, karikára vágott sárgarépát, és a a kis kockákra vágott fehérrépát. 2-3 percig sütöttem a hagymával együtt. sóztam, borsoztam. ezután hozzáadtam a kelbimbót, 1-2 percig főztem, majd hozzáöntöttem a hámozott paradicsomot, a vörösbort, és a worcestershire szószt, valamint rozmaringgal fűszereztem (ha szükséges, itt érdemes még sózni). letakarva 20 percig pároltam, majd a fedőt levéve, kevergetve, nagy lángon még néhány percig főztem, hogy még jobban besűrűsödjön. 4 kerámia sütőtálba öntöttem a ragut (lehet egy nagyobba is), majd mindegyik tetejére villával ráügyeskedtem a krumplipürét, és elsimítottam.
a sütőt felvettem 6-os fokozatra, és 20-25 percig sütöttem őket, míg a tetejük aranybarna nem lett. a maradék bordeaux-i bort ittam hozzá..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr143553948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dora 2009.01.27. 11:32:00

Hát igen : ) En is orulok, ha neha-neha sikerul ravennem oket, hogy ne csak hust hussal egyenek.

vegasztromania 2009.01.27. 11:32:00

óóó, ennek nagyon-nagyon örülök! mindig nagy bók, mikor a húsevők is pozitívan reagálnak a főztöm megkóstolása után. :)

Dora 2009.01.27. 11:32:00

Szia! Gyakran probalom ki a receptjeidet, es mindig sikert aratnak egyebkent husevo csaladomban. Nagy meglepetesemre ez is bejott, pillanatok alatt elfogyott az egesz (igaz, csak en ettem magaban, a tobbiek koretkent).

vegasztromania 2009.01.27. 11:32:00

katAnyaka, örülök :)

beatbull, tulajdonképpen pont ez a célom a bloggal, úgyhogy örülök, ha így gondolod! :)

Beatbull 2009.01.27. 11:32:00

No, hát rövid dícséretet kell hogy írjak Neked, ugyanis nem nagyon tudok a vegákkal mit kezdeni, de Nálad mindig minden nagyon jól néz ki, s még jól is hangzik! Csakúgy, mint ez is - habár egy kis husit csak belecsempésznék ;) A csőben sült kelbimbó nagyon finom, bár én csak sajtos gratinként ettem eddig.

KatAnyaka 2009.01.27. 11:32:00

De jó ötletet adtál, ezt mi is nagyon szeretjük! Köszi!

zölderdö 2013.03.18. 21:52:36

Lencsével is finom. Veggie shepherd's pie néven talász recepteket pl. a good food weboldalán. Édeskrumplival a tetején se rossz.

Kata.n 2013.04.04. 16:12:35

Ha brokkolival készítem milyen fűszerek illenek hozzá?
köszi

vegasztromania 2013.04.04. 22:22:55

@Kata.n: szia, megpróbálkozhatsz ugyanezzel a fűszerezéssel, de akár el is engedheted a fantáziádat, szerintem jól passzol hozzá az oregano, vagy akár a tárkony is, ha szereted.
süti beállítások módosítása