mióta vegetáriánus vagyok, előfordult, hogy ettem húst. nagyon ritkán, de előfordult. bűnlistámon szerepel egy szelet pármai sonka, két karika csípős kolbász, és néhány kenésnyi májpástétom. semmilyen ideológiai, vallási, vagy egészségügyi oka nem volt annak, hogy elhagytam a húst, egyszerűen egyik nap így ébredtem fel. nem tiltottam le magam róla, azt eszem, amit a szervezetem kíván. eddig ezen a néhány alkalmon kívül nagyobb visszacsábulásom nem volt. de érdekes módon legerősebb vonzalmam a májpástétom irányában van.. ezért elhatároztam, hogy kitalálom, mivel tudnám pótolni az érzetét, annak ellenére, hogy nem vagyok a húshelyettesítés híve.

gombapástétom




hozzávalók:

250 g gomba
1 hagyma
néhány gerezd fokhagyma

fehérbors
kakukkfű
zsálya
1/2 dl száraz fehérbor
olívaolaj és/vagy vaj

a hagymát apróra vágtam, és olívaolajon/vajon először nagy lángon, majd kisebbre véve megpároltam. kb 8-10 perc múlva hozzáadtam a megpucolt, kis darabokra vágott gombát, sóztam, borsoztam, fűszereztem, hozzákevertem az apróra vágott fokhagymát, és nagy lángon, néha megkeverve sütöttem. pár perc múlva hozzáöntöttem a bort, és mikor teljesen elfőtt a leve, lekapcsoltam. kicsit hagytam kihűlni, majd robotgépben pürésítettem.

pirított baguetten paradicsommal és fekete olajbogyóval mesés..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr133553919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.07.18. 15:21:00

meg egyébként szoktatva vagyok a stílushoz! ;)
ettél humuszt? :)

.luz. 2008.07.18. 15:21:00

engem ne vegyetek komolyan. nana konyha egyik legjobb, tapasztalatból tudom. hummuszt is kóstoltam. de valakinek az ördögöt is kell képviselni a falról :)

vegasztromania 2008.07.18. 15:21:00

óóó, inkább köszi :) azt hiszem, pont az a lényeg, h az ember azt tegye, úgy éljen, úgy étkezzen, ahogy azt NEKI kell. nincsenek sémák, szabályok. mindenkinek saját verziója van az igazságra. :)

Kriszti 2008.07.18. 15:21:00

Veszélyes vizek? Kicsit erős kifejezés. Amennyire majdnem állat a gomba, annyira majdnem növény is. Minden csak nézőpont kérdése.
Én személy szerint nem korlátozom vega életemet szabályokkal. Nem eszem olyan ételt, amelyért szenvednie vagy halnia kellett egy állatnak. Ez viszont szívből jön, nem pedig szabályokból. Nagyon sokféle vega ember létezik, és nem mindenki nézi a rendszertani besorolásokat. Van aki csak úgy megy a szíve és az ösztönei után...
Bocs a monológért... :)

.luz. 2008.07.18. 15:21:00

veszélyes vizeken evezel, a gomba az már majdnem állat, lévénhogy nem fotoszintetizál és a kitin is megjelenik náluk, ami szintén "állati" vonás. egy rendszertani szakadék szélén egyensúlyozol, és a mélyben ott van egy nagy adag májpástétom.
menjek a fenébe, tudom :)

Vera 2008.07.18. 15:21:00

A DM-ben is van Alnatura májpástétom jellegű szendvicskrém, nagyon finom!

Moha és Sáfrány 2008.07.18. 15:21:00

a hosszu evek alatt en szinte az osszeset vegigettem, es a nagy reszuk pocsek, sot ennek a cegnek a tobbi termeke se nagy eresztes, de ez tenyleg minden penzt meger. ;)

vegasztromania 2008.07.18. 15:21:00

egyszer próbáltam élesztőalapú zöldségpástétomot, de az nem jött be.. de nem ez volt, úgyhogy kap egy esélyt! :) köszi :)

Moha és Sáfrány 2008.07.18. 15:21:00

hehe, nekem is a majpastetom hianyzik a legjobban (csak termeszetesen hus iz nelkul), de szerencsere vegetarianussa valasom utan nem sokkal megtalaltam a tokeletest, egy tartex nevu cegnek vannak elesztopastetomai (bioboltokban lehet kapni), es abbol a sima zoldfuszeres (ket fele zoldfuszeres van), pont olyan es nagyon finom, erdemes kiprobalni!

http://www.biotermekexpress.hu/index.php?url=termekkartya.php&&termek_id=1512

ui.: nem mindenhol ilyen irrealisan draga.
süti beállítások módosítása