pénteken én is nekiveselkedtem, és elkészítettem életem első, de bőőőven nem utolsó sorbet-jét. mint minden első receptnél, próbáltam követni a receptben leírtakat, ez önbizalmat ad, és azán már magamtól kotyvasztok, emlékezetből, intuícióimat követve. ami megdöbbentett, az a cukor mennyisége volt. kicsit kevesebbet raktam bele, de még így is soknak bizonyult. sajnos fehércukrot használtam hozzá, pedig nádcukrot, és mézet fogyasztok.. de előbbit a színe miatt nem akartam, az utóbbi meg elfogyott. úgyis van még pár ötletem, majd jól kikísérletezem az arányokat!

mentás-vodkás citromsorbet




hozzávalók:
(2 személyre - mivel ez próba volt, nem akartam többet)

100 ml citromlé (kb 3 citrom)
100 ml víz
100 g cukor (a recept ezt írja, szerintem elég a fele is, majd a nyár folyamán kikísérletezem)
vodka
mentalevelek



a vízből és a cukorból szirupot főztem (kb 5 percig melengettem a tűzhelyen), és 15 percig hagytam, hogy kicsit kihűljön. ezután hozzákevertem a citromok levét, egy löttyintésnyi vodkát (nem szabad, hogy sok legyen, mert nem fagy meg), és a kis darabokra vágott mentaleveleket. egy kis műanyag tálban beraktam a mélyhűtőbe a maradék vodka mellé, és félóránként megkevertem, míg kész nem lett (pár óra).
egy-egy fél citromnak kiszedtem a belsejét, levágtam az alját, és abban tálaltam.
(meg rohangáltam a kert és a konyha között, mert ezt nem könnyű mutatvány fotózni..)

(jamie oliver körtesorbet-receptjét vettem alapul)

Szólj hozzá!

Címkék: édes

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr153553897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása