pénteken a zagar koncert után a sark-kertben kötöttünk ki. nagyon éhes voltam, s tócsnit ettem fokhagymás tejföllel. annyira ízlett, hogy másnap azt csináltam ebédre barátnőmnek Pannikának, félpályáról gólt lövő betonhátvéd Gyunak, erről dokumentációt készítő Szasnak, és persze jómagamnak. természetesen ismét megszállt az ihlet, gasztro-múzsám homlokon csókolt, és fülembe súgta, hogy esetleg kipróbálhatnám tökkel és répával. teljesen felvillanyozódtam, és elslattyogtam vásárolni.

tökös tócsni




hozzávalók:

6-7 krumpli (ez most újkrumpli volt)
1 kis tök
2 répa
2 hagyma
1 fej új fokhagyma
2 tojás
liszt (teljes kiőrlésű tönkölyliszt, és "sima" fele-fele arányban)
1 csokor petrezselyem
só, bors

tejföl
esetleg reszelt sajt

a krumplikat és a tököt jól megmostam (a belsejét kivájtam, de nem hámoztam meg), a répákat megpucoltam. ezeket segítő manó a reszelő nagy lyukán lereszelte. addig én a hagymát, a fokhagyma felét, és a petrezselymet robotgéppel felaprítottam. a lereszelt zöldségeket jól kinyomkodtam, hozzáadtam a hagymás cuccot, sóztam, borsoztam, hozzákevertem a tojást, és kb 8 kanál lisztet. tenyérnyi, vékony lepényeket formáztunk, és kisütöttük. fokhagymás tejföllel, és hagymás-bazsalikomos paradicsomsalátával ettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr913553891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.06.01. 17:15:00

szivi ;)
hétvégén folyt.köv :)

szas 2008.06.01. 17:15:00

jó volt. finom volt. köszi még 1x.
süti beállítások módosítása