egyik kedvenc mesém andersen: a vadhattyúk. tavaly jártam egy önismereti csoportba, ahol meséken keresztül tanultuk magunkat. ennek hatására elkezdtem gondolkodni azon, hogy vajon miért ez az egyik kedvenc mesém.. van pár ötletem, de azt hiszem, még sokáig fogom analizálni magam.

a királylányra gondoltam, miközben téptem a csalánt, meg valakinek az anyukájára, mivel a kertészkesztyűn is átcsípett ez a növény. ami egyébként ellenséges magatartása ellenére hihetetlenül segítőkész, vitamin-, és ásványianyagtartalma magas, vérzéscsillapító, vízhajtó, méregtelenítő hatása van, és még sorolhatnám, de inkább itt, és itt olvassunk róla.

csalánfőzelék





csalánfőzeléket először (ki gondolta volna?) a káli-medencében ettem. pár éve kedves zenész barátunk hívott át ebédre, és örvendeztetett meg ezzel a számomra akkor még ismeretlen étellel. szerintem jobb, mint a spenót, hátránya csak az, hogy kicsit macerásabb elkészíteni, és szezonális, mivel az új, zsenge csalánból lesz igazán jó főzelék.

már hetek óta fájt a fogam rá, de csak és kizárólag a káli-medencében szoktam szedni, mivel tudom, hogy ott milyen környezetben nő, és a lehetőségekhez képest tiszta.




hozzávalók:

egy nagy zacskó csalán
tej és tejszín - bár ezt most növényi tejszínből csináltam
vaj
fokhagyma
só, bors

megmostam a csalánt, leszedtem a leveleket (a szára nem jó), majd még párszor átmostam. vajon pirítottam egy kis fokhagymát, majd megpároltam a csalánt. sóztam, borsoztam, aztán hozzáöntöttem a tejszínt, és botmixerrel pürésítettem.

ez egyfajta elkészítési mód, de ugyanúgy használhatjuk, és főzhetünk belőle mindenfélét, ahogy a spenótból.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr653553877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gourmandula 2008.05.08. 13:10:00

Kedves Nana, lenne kedved hozzám haosnlóan bemutatkozni? Kíváncsi lennék a vetkőzős mutatványodra. :)))
http://gourmandula.blogspot.com/2008/05/rapidrandi-htben-levetkztem.html

vegasztromania 2008.05.08. 13:10:00

szájban nem.. pálinkát inkább előtte ;) sok sikert! aztán, ha vmit kikísérletezel, oszd meg velünk!! :)

Beatbull 2008.05.08. 13:10:00

ok, köszi a tippeket ;) szájban ugye már nem csíp? vagy pálinkát ne igyak rá utána? ;)

vegasztromania 2008.05.08. 13:10:00

az első mosás után kicsit enyhült a csípés erőssége. puszta kézzel dolgoztam fel, szár alul megfog, ollóval levél levág, aztán pedig a tálra fedőt téve öntöttem le róla a többi vizet (kb 3szor mostam át). a csípéseket másnap is éreztem, de nem volt sok, és nem volt vészes. de talán egy vastag gumikesztyűn nem csíp át..

Beatbull 2008.05.08. 13:10:00

naja, a reuma helyett a csípéseket lehet érezni - juhé ;)
s feldolgozásnál is kesztyűt viseltél? meg mikor tűnik el a csípő tulajdonsága? mármint főzni kell hozzá, vagy leforrázni vagy ecet is megteszi?

vegasztromania 2008.05.08. 13:10:00

egyrészt kesztyű, másrészt megtaláltam a szárán azt a pontot, ahol úgy tudtam megfogni, hogy nem csípett. óhatatlanul szereztem párat, nem volt jó, viszont jó reuma ellen.. :)

Beatbull 2008.05.08. 13:10:00

Nálunk a város közepén van egy óriási rét, ahol rengeteg csalán nő. Még sose dolgoztam csalánnal - a csípések miatt kár aggódni, vagy mit teszel ez ellen?
süti beállítások módosítása