miközben a tegnapi vacsorán ügyködtem, észre kellett vennem, hogy eléggé ki vagyok éhezve a "zöld"-re.. azon túl, hogy zöld garbóban indultam el itthonról, hazaérve csupa a pulcsim színével harmonizáló zöldséget pakoltam ki a kosaramból: brokkolit, madársalátát, körtét, zöld kaliforniai paprikát, mentát..

csőben sült zöldségek




hozzávalók:
(4 adag)

1 fej brokkoli
25 dkg aprószemű gomba
1 zöld kaliforniai paprika
1 hagyma
fokhagyma
1 hámozott paradicsom konzerv

bors
oregano
kakukkfű

a sajtos besamelhez:

2 dkg vaj
ugyanennyi olívaolaj
4-5 dkg liszt
1/2 l tej
15 dkg reszelt sajt
reszelt szerecsendió



a zöldségeket megtisztítottam, megpucoltam; a brokkolit rózsáira szedtem, a gombákat félbe, a paprikát csíkokra vágtam. a felszeletelt hagymát és fokhagymát olívaolajon kicsit megpirítottam, aztán hozzáadtam a brokkolit, és a paprikát, majd kb 3-4 perc elteltével a gombát is. 5 perc múlva hozzáöntöttem a hámozott paraqdicsomot, megfűszereztem, és addig főztem, míg nagyjából el nem főtt a leve (az a jó, ha nem puhulnak meg teljesen a zöldségek).

ezek után megcsináltam a besamel-mártást: a vajat, és az olívaolajat egy lábosban melegíteni kezdtem, majd miután a vaj felolvadt, rászórtam a lisztet, és kézi habverővel folyamatosan keverve pirítottam egy kicsit. aztán szép fokozatosan elkezdtem adagolni a tejet (sosem tudom pontosan, mennyit öntök rá, amikor eléri a tökéletes állagot, a folyós, és a nagyon sűrű között, abbahagyom a tej adagolását). utána hozzáadtam a reszelt sajtot, kevertem, amíg fel nem olvadt, majd a legvégén egy kis szerecsendiót reszeltem bele.

4 ovális, egyszemélyes formába szétosztottam a zöldséges cuccot, rájuk öntöttem a besamelt, és addig hagytam őket a forró sütőben, míg tetejükön meg nem jelentek a barna boci-foltok..

rizzsel, és körtés madársalátával ettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr83553866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása