ma délután az andrássyn sétáltam egy kiállítás-megnyitóra. szemembe sütött narancssárgán a nap, és miközben élvezkedtem, kigondoltam, hogyan fogom elkészíteni a céklát, mely csak arra várt, hogy feláldozza magát a gasztronómia oltárán.
 

sárgarépás-narancsos céklasaláta





hozzávalók:
(1 személyre)

egy fél cékla
egy fél sárgarépa
egy fél narancs leve
olívaolaj
só, frissen tört vegyes bors

a céklát, és a répát megpucoltam, és vékony hasábokra vágtam. megsóztam, megborsoztam, és olívaolajjal meglöttyintettem. esetleg a narancs húsát (a hártya nélkül) bele lehet vagdosni.

balzsamecetes sült cékla gorgonzolával





hozzávalók:
(1 személyre)

egy fél cékla
gorgonzola
olívaolaj
balzsamecet
só, bors

a céklát jól megmostam, majd négyfelé vágtam, és sütőpapírra tettem. meglocsoltam egy kis olívaolajjal, megsóztam, és a sütőben megsütöttem. utána öntöttem még rá egy kis olívaolajat, balzsamecetet, és gorgonzola-szeletekkel körítettem.

ma szemem, szellemem és ízlelőim is jóllaktak!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr263553847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.01.26. 20:22:00

köszi :) örülök, ha találsz inspirációt itt! :)

livi 2008.01.26. 20:22:00

Szia!
Már november óta olvasgatom a blogodat, mert a párom nem nagyon szeret húst enni, én meg ötleteket gyűjtök a "táplálásához" :-)
Nagyon jókat írsz, és a tegnap vásárolt cékla már csak a narancsra és a répára vár... Ez lesz az első, amit kipróbálok tőled, biztos fincsi lesz.
És gratula a fotóidhoz!
Üdv! Livi

Beatbull 2008.01.26. 20:22:00

bocsánat érte, valahogy elaludtam - remélem elnézed nekem a féléves késésemet...:
szeretnék visszaköszönni ;)

vegasztromania 2008.01.26. 20:22:00

igen :) bár legtöbbször megpucolom, és nyersen elrágcsálom..

lorien 2008.01.26. 20:22:00

Nálad is tombol a céklamánia? :)
süti beállítások módosítása