még sosem főztem algás ételt, enni is csak egyszer ettem, de a vkf kiírásra mi mással reagáltam volna vegaként?

a tenger zöldségei egyértelműen a moszatok/algák. felépítésükben nagyon hasonlítanak a virágos növényekre, van gyökerük, levelük, de más funkciókat látnak el. a gyökerüket csak rögzítésre használják, tápanyagokat egész felületükön képesek felvenni.
megkülönböztetünk háromféle moszat-osztályt : vannak barnamoszatok, vörösmoszatok, és zöldmoszatok. a színanyagok nem csak a moszatok színét határozzák meg, hanem azt is, hogy a napfény mely összetevőit tudják hasznosítani.

horvát alga




a hozzávalókat az ázsia boltban vásároltam meg, és vettem egy cavi-art nevű alga-kaviárt is, ami teljesen úgy néz ki, mint az igazi kaviár, csak algából van. állagra, színre (van piros, és fekete, kis-, és nagyszemű) abszolúte hasonlít testvérére, csak az ízében lehet egy kicsit érezni az alga-ízt. mindenesetre izgalmas felfedezés volt!

(még több info a moszatokról)

alga-risotto


elég vad párosítás, kicsit féltem is tőle, de nagyon finom. az alga tengerízével nagyon harmonizál a fehérbor, és a hagyma. valószínűleg nem fogom minden nap ezt enni, de ma nagyon ízlett!



hozzávalók:

1 doboz japán napon szárított tengeri kombu alga
40 dkg risotto rizs (ez most: arborio – scotti)
1 l zöldség-alaplé
1 vöröshagyma
1 dl száraz fehérbor
olívaolaj, vaj
parmezán

az algákat 20-30 percig hideg vízben áztattam.
A tűzhely egyik lángján felmelegítettem az alaplevet, a másikon pedig vaj és olívaolaj keverékén elkezdtem párolni az apróra vágott hagymát. kb. 10 perc múlva hozzáöntöttem a fehérbort, majd miután a rizs magába szívta, lassan, merőkanalanként elkezdtem hozzáadagolni az alaplevet. közben kevergettem, és adagoltam. ezt a műveletet kb. 8 perc múlva hozzáadtam a csíkokra vágott algákat, és még 8 percig folytattam az adagolást, kevergetést. akkor van kész, amikor a rizs még éppen al dente. egy darabka vajat, és reszelt parmezánt adtam hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr663553846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.01.24. 16:27:00

az alga szerintem abszolút a "ritkán, de akkor jó" kategóriába tartozik. a kísérlethez sok sikert! (a fotóból csak a kivágás az én érdemem, én a modell voltam :D )

siccike 2008.01.24. 16:27:00

Nana!
Ez az algakaviár nekem is nagyon felkeltette az érdeklődésem! Nem is hallottam még róla! Az utóbbi időben egyre többször jön velem is szembe ez az alga-kérdés kül. infók-receptek formájában, de még nem volt bátorságom belekezdeni.:-) Lehet, hogy ez abból is táplálkozik, hogy sok évvel ezelőtt tettem egy kísérletet a 'norival' és az nagyon nem jött be... Előbb-utóbb viszont szerintem újrakezdem.
Nagyon szép a horvátországi fotó!:-)
siccike

vegasztromania 2008.01.24. 16:27:00

Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

Vera 2008.01.24. 16:27:00

Ez szép volt Nana! Az algakaviárt meg rohamosan beszerzem!

gabojsza 2008.01.24. 16:27:00

én húsevő vagyok, de ezt szívesen megkóstolnám! nagyon ígéretes:-)
süti beállítások módosítása