a tegnap esti filmnézés után, kb 3/4 2re igencsak megéheztem. néha eszem ilyentájt is, de mindenképp bűnnek tartom.. tegnap kibírtam evés nélkül, és az ilyenkor szokásos taktikámat választottam (ami kicsit perverz..): a másnapi menüt állítom össze, és főzöm meg magamban..
a krumplifánkot egy kedves ismerősömtől tanultam kb 5 éve (ő egyébként az egyik, aki nagyon erősen hatott rám gasztronómiai szempontból - a káli-medencében abban a faluban lakik, ahol nyaralni szoktam, és több élményt is köszönhetek neki, amiről majd mindenképpen fogok írni). és az az igazság, hogy azóta nem is készítettem, és el is felejtettem, hogyan kell csinálni - ezért nem jött össze, amit szerettem volna.. tehát ma krumplifánk helyett sült krumplipürét ettünk.. :) tapasztalat: legközelebb több lisztet kell belekevernem a krumplis-tojásos masszába. de nem adom fel, és a jó recept is fel fog kerülni hamarosan!

párolt zöldalmás vöröskáposzta




ezt a receptet pedig apukámtól tanultam, csak a zöldalma az, amivel még kiegészítettem.
amit eddig nem tudtam, hogy a párolt vöröskáposzta eredetileg hollandiából származik, csak ott sütőben sütik, és liszttel sűrítik a végén.

hozzávalók:

5 dkg vaj és olívaolaj
1 fej vöröskáposzta
2 fej lilahagyma
2 zöldalma
1 ek. nádcukor
6 ek. balzsamecet
só, bors
1 dl víz

a káposztát hosszában negyedekbe, majd vékony szeletekre vágtam, és besóztam, a lilahagymát pedig félkarikákra vágtam (hihetetlenül jó illata van a káposztának nyersen is!). a káposzta-mennyiség miatt wokot használtam. a vaj, és olívaolaj keverékén elkezdtem sütni a hagymát. kb 5 perc elteltével hozzáadtam a vékony cikkekre vágott almákat. a káposzta állt kb fél órát, utána forró vízzel leöblítettem, és a hagymás-almás keverékhez öntöttem. megsóztam, megborsoztam, hozzáadtam a cukrot, és a balzsamecetet, majd időnként megkeverve, és alufóliával lefedve kb 1 óráig pároltam. közben folyamatosan kóstoltam, és utóízesítettem, amivel kellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr443553844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása