a hétvégi ebéd szintén az "abbólfőzökamiitthonvan" felkiáltással készült, egyedül a hámozott paradicsomért kellett csak kiszaladnom a boltba (ami elég vicces, mert normál esetben a hámozott paradicsom, és a durumtészta az, ami biztos, hogy van itthon..). kifejezetten jól esett ma főzni, csak a teremtés létezett. úgy éreztem magam, mint egy művész, aki teljesen átadja magát az alkotásnak. a mű viszont még a megnyitót is alig élte túl.. :)



hozzávalók:

16 db cannelloni (most de cecco volt itthon)

a töltelékhez:

olívaolaj
2 hagyma
4-5 gerezd fokhagyma
15 dkg gomba
1 zellerszár
kb 20 henger fagyasztott spenót felengedve
1 konzerv hámozott paradicsom

bors
bazsalikom

a besamelhez:

2 dkg vaj
ugyanennyi olívaolaj
4-5 dkg liszt
1/2 l tej és tejszín
15 dkg reszelt sajt
reszelt szerecsendió



a hagymát kis kockákra, a fokhagymát apróra vágtam, és olívaolajon üvegesre pirítottam. hozzáadtam a szintén kis kockákra vágott gombát, és az ugyanakkorára vágott szárzellert. kb 3 perc múlva pedig a spenótot, és a felkockázott hámozott paradicsomokat a levével együtt. sóval, borssal, és bazsalikommal ízesítettem.

ezután még hagytam rotyogni, közben pedig megcsináltam a besamel-mártást: a vajat, és az olívaolajat egy lábosban melegíteni kezdtem, majd miután a vaj felolvadt, rászórtam a lisztet, és kézi habverővel folyamatosan keverve pirítottam egy kicsit. aztán szép fokozatosan elkezdtem adagolni a tejet, majd a tejszínt (sosem tudom pontosan, mennyit öntök rá, amikor eléri a tökéletes állagot, a folyós, és a nagyon sűrű között, abbahagyom a tej adagolását). utána hozzáadtam a reszelt sajtot, kevertem, amíg fel nem olvadt, majd a legvégén egy kis szerecsendiót reszeltem bele.

ezek után következett a cannelloni-töltés, ami, valljuk be, alapvetően pepecs munka. ma mégis annyira átadtam magam a főzésnek, hogy élvezettel kanalaztam, és tömködtem a zöldséges keveréket a tésztahengerekbe. sorbarendeztem a terracotta tálban, ráöntöttem a besalmelt, és előmelegített sütőben addig sütöttem, míg szép, barna foltokat nem láttam (feketéket meg az éhségtől.. :).

egy egyszerű, zöld salátát (ruccolát.. hmmm) képzelnék mellé, olívaolajjal, és balzsamecettel, meg jó sok frissen őrölt borssal.. de ma tényleg csak képzeltem.
viszont önmagában is nagyon finom lett, megéri "szeretettel főzni"..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr713553842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siccike 2008.01.13. 16:46:00

Annyira szép volt ez a "nyitány", hogy nagy élvezettel olvastam!:-)
siccike
süti beállítások módosítása