vikit általános iskola óta ismerem. nyáron volt az esküvője, és tőlem egy ebédet kaptak nászajándékba, amit most hétvégén sikerült megejteni. egy határozott kérése volt, hogy legyen hús.

kezdő vegetáriánusként elég elvakult voltam: "én nem nyúlok húshoz!", "az én konyhámban egy edény sem érhet húshoz!". aztán megismertem gyut, és rájöttem, hogy a tolerancia elengedhetetlen. ő húsevőként elfogadta, hogy főleg vega kaják lesznek terítéken, én pedig próbálok odafigyelni, hogy amit lehet, kétféleképpen főzzek, valamint időnként abszolúte húsos ételt főzök, ez nálam egyfajta udvarlás.

ez az ebéd is tulajdoképpen arról szólt, hogyan lehet minden igényt egyszerre, és nagy erőfeszítések nélkül kielégíteni. egyátalán nem okozott gondot befűszereznem a húst, sőt kifejezetten élveztem, hogy alkotok, és senkinek nem volt hiányérzete (csak eleinte máténak, viki férjének, mivel megígértem, hogy sütök házikenyeret, de nem fért bele..).

a menü:

egyben sült, fűszeres karaj
póréhagyma sajtos besamelmártással
krumpli-gratin
saláta






egyben sült, fűszeres karaj

a sült húshoz a karajt vettem. itthon megmostam, kis zsebecskéket vágtam a kés hegyével, és fokhagymagerezdeket dugdostam a hasítékokba. aztán sóval, és az ázsia boltban kapható steak pác fűszerkeverékkel jó alaposan bedörzsöltem. ebben a fűszerkeverékben azt szeretem, hogy nagyobb darabokban vannak benne a szárított fűszerek, néha vajas kenyérre szórok belőle, és úgy is nagyon finom.
ezután serpenyőben, olajon (vagy zsíron, nekem az elég durva lett volna..) megsütöttem minden oldalát, kérgesítettem. a húst terracotta tálba tettem, olajat, és száraz, fehér bort öntöttem mellé, valamint negyedekre vágott hagymát, és fokhagymagerezdeket. aztán megsütöttem.



póréhagyma sajtos besamelmártással

3 póréhagymát megtisztítottam, és kb 25-30 cm hosszúra, és kb 3-4 mm széles csíkokra vágtam, majd beleszórtam a kivajazott kerámia sütőtálba.
a besamelhez olívaolajat, és vajat hevítettem, rászórtam kb. 2-3 ek. tönkölylisztet, kicsit pirítottam, aztán sűrű kevergetés mellett apránként hozzáöntöttem a tejet (érzésre). mikor forrni kezdett, hozzákevertem a 20 dkg reszelt sajtot, és egy kis fehérborssal, őrölt szerecsendióval ízesítettem. 5 perc múlva levettem a tűzről, és egy 1 dl tejföllel elkevert tojássárgáját adtam hozzá. a mártást ráöntöttem a póréhagymára, és ment a hús fölé sülni.

krumpli-gratin



a gratin mostanában nálam abszolút favorit! attól függően, hogy mi van itthon, vagy mire vágyom, válogatom össze a hozzávalókat. ez most a legegyszerűbb változat. 4-5 szem krumplit meghámoztam, és nagyon vékony szeletekre vágtam. sütőpapírt raktam a csatos süteményformába, meglocsoltam olívaolajjal, és leraktam az első sort. aztán sóztam, őrölt borssal, szeletelt fokhagymával fűszereztem, valamint reszelt parmezánnal szórtam meg, és újra pár csepp olívaolajat öntöttem rá. ezt addig folytattam, míg volt krumpli. a tetejére parmezánnal elkevert zsemlemorzsát szórtam, és egy kis olívalajjal locsoltam meg. ezután jött a bűvészmutatvány, 3 tálat beügyeskedni a sütőbe.. de sikerült, és majdnem teljesen egyszerre lettek készen.

saláta

nem spiráztam túl a dolgot, salátakeveréket használtam, paradicsomot, piros kaliforniai paprikát, és lilahagymát raktam bele. olívaolajat öntöttem rá, és citromot, valamint balzsamecetet raktam az asztalra, ki mit kíván.

utószóként csak annyit, hogy "milyen kenyér?" :)

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr523553834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása