a kooktában tett látogatásom után többek közt gazdagabb lettem egy silverwood kivehető aljú, cakkos szélű sütőformával. vasárnap fel is avattam, és meg kell mondanom, azon túl, hogy gyönyörű, állati jól lehet vele sütni..

a tésztát és a sütési időt most sikerült jól eltalálnom, gyümölcsből viszont alulméreteztem a dolgot. ezen mondjuk segítettem, hiszen nyugodtan lehet rá gyümölcsöt rakni sütés után is. sőt, legközelebb mascarpone-krémmel is megfejelem.

crostata nektarinnal és málnával




hozzávalók:

150 g liszt (egy része lehet őrölt mandula)
100 g hideg vaj
2-3 ek cukor
csipet só
2-3 ek hideg víz
zsemlemorzsa
nektarin
málna
díszítésnek kakukkfű, pisztácia

a lisztet összekevertem a cukorral és a sóval, majd a darabokra vágott hideg vajjal összemorzsoltam. néhány evőkanál hideg víz hozzáadásával tésztát gyúrtam belőle (kanalanként adagoljuk a vizet hozzá, nem kell sok!), majd folpakba tekerve 1 órára a hűtőbe tettem.

a sütőt előmelegítettem 180°C-ra (4-es fokozat)
/mármint kábé ennyire, mivel az "új" sütőm egy régebbi darab.. de nagyon jól süt!/
utána a megfelelő méretekre nyújtottam a tésztát, és belenyomkodtam a kivajazott formákba (a silverwoodot nem vajaztam ki). belsejüket villával megszurkáltam, megszórtam zsemlemorzsával, nektarincikkeket és málnaszemeket helyeztem rájuk, majd a sütőben 20-25-30 perc alatt (mérettől függően) aranyszínűre sütöttem őket.

ennél egyszerűbb, ha egy kört nyújtunk ki belőle, sütőpapírra fektetjük, megszurkáljuk, megszórjuk a közepét zsemlemorzsával, megpakoljuk gyömölcsökkel, ráhajtjuk a széleket, és úgy sütjük meg. de én bele vagyok habarodva a sütőformákba, és jól esett, h mindegyik másmilyen.





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr343554064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reni 2010.08.09. 18:39:00

nagyon szép lett! tavaly a nektarint szederrel párosítottam, nagyon finom lehet málnával is!
süti beállítások módosítása