tavaly nyáron a káli-medencében meghívást kaptunk ebédre egy nagyon kedves festőművész ismerősömhöz. nem mondtam, hogy vegetáriánus vagyok, mégis húsmentes ebéddel fogadtak minket. nyári zöldségleves volt, és rókagombából készült gombapörkölt. nagyon ízlett minden, és rögtön megtudakoltam, hogy mitől volt a leves annyira könnyű és pikáns. nem bonyolult: a belefőzött citromtól és gyömbértől. azóta eltelt egy év, és újra eszembe jutott az a friss, könnyű, nyári íz. akármilyen zöldségből el lehet készíteni, érdemes szétnézni a piacon, és az éppen aktuális, friss, gyönyörű zöldségekből megfőzni.

nyári zöldségleves




hozzávalók:
(4 személyre)

2 szál zsenge sárgarépa
1 szál zsenge fehérrépa
1 zsenge karalábé
2 férfimarék zsenge zöldbab
petrezselyem
1 fej főzőhagyma
néhány gerezd fokhagyma

egész bors (fekete, fehér)
1 tk őrölt gyömbér
1 citrom jó alaposan megmosva
2 ek tejföl
olívaolaj




a zöldségeket jó alaposan memostam, és mivel még nagyon zsengék voltak, csak a karalábét hámoztam meg. a répákat vékony karikákra, a karalábét kis kockákra vágtam, a zöldbabnak pedig levágtam mindkét végét, és kb 2,5-3 cm hosszúságú darabokra szeleteltem. egy lábosban egy kevés olívaolajon 5 percig pirítottam a zöldségeket, majd felöntöttem annyi tisztított vízzel, amennyi bőven ellepte. megsóztam, gyömbérrel ízesítettem, beledobáltam a borsokat, a megpucolt fokhagymákat és a hagymát egészben. a citromnak kifacsartam a levét egy kis tálkába, a héját pedig kétfelé vágva a levesbe dobtam. lefedve takaréklángon 10-15 perc múlva kész lett. a citrom levéhez hozzáadtam 2 ek tejfölt, rámertem a forró levesből, homogenizáltam, majd a levesbe öntöttem, és jól elkeverem. frissen vágott petrezselyemmel díszítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr343553993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása